Reklamy na Facebooku umożliwiają bardzo szybkie i sprawne dotarcie do odbiorców przy optymalnie niskim koszcie.
Na ich skuteczność wpływają nie tylko czynniki takie jak przyciągająca uwagę grafika, czy budżet, jaki możemy przeznaczyć, ale też odpowiednio dobrana grupa docelowa.
Jeżeli mamy w planach tworzyć nową kampanię, musimy bardzo dokładnie ustalić, do kogo chcemy dotrzeć.
Pamiętajmy, że jej efektem końcowym może być sprzedaż, dlatego nie warto jej robić od niechcenia. Facebook oferuje nam możliwość stworzenia wielu rodzajów reklam i ich kombinacji, dlatego warto postawić na różnorodność i nie tworzyć tylko tych najpopularniejszych typów.
Cele kampanii Facebook Ads
Przy tworzeniu kampanii musimy też zastanowić się nad tym, co chcemy dzięki niej osiągnąć. Wiele też zależy od tego, na jakim etapie już jesteśmy.
Na przykład, jeżeli nasza firma dopiero wchodzi na rynek lub zaczyna promować się w internecie, najlepiej będzie skupić się na budowaniu rozpoznawalności naszej firmy.
Facebook oferuje nam 3 podstawowe cele:
1. Świadomość
Kategoria ta zwiększy zainteresowanie naszymi produktami lub usługami. Decydując się na ten rodzaj kampanii, warto zaznaczyć nasze mocne strony, to czym nasza firma się wyróżnia na tle konkurencji.
2. Działania
Opcja ta sprawi, że odbiorcy, którzy są już zainteresowani, tym co proponujemy, będą szukać więcej informacji o naszej firmie.
https://dev29.invette.dev/blog/social-selling-jak-sprzedawac-w-social-mediach/
3. Konwersja
Reklamy skupiają się głównie na sprzedaży naszych produktów osobom zainteresowanym nami.
Cele te są potem bardziej szczegółowo rozwinięte:
1. Świadomość
Rozpoznawalność marki – zwiększenie rozpoznawalności naszej firmy lub jej usług.
Zasięg – reklama jest wyświetlana w maksymalnym stopniu w naszej grupie docelowej.
2. Działania
Ruch – kierowanie odbiorców do naszej strony internetowej, aplikacji itd.
Aktywność – zwiększa polubienia, komentarze czy udostępnienia.
Instalacje aplikacji – zwiększa liczbę pobrań naszej aplikacji.
Wyświetlenia filmu – nasz film jest kierowany do osób, które z dużym prawdopodobieństwem go obejrzą.
Pozyskiwanie kontaktów – możemy zdobyć kontakty, a tym samym potencjalnych klientów.
Wiadomości – zachęca odbiorców do wysyłania wiadomości do Twojej firmy.
3. Konwersja
Konwersje – zachęcenie odbiorców do konkretnych działań takich jak dodanie produktu do koszyka, czy sam zakup.
Sprzedaż z katalogu – wyświetla odbiorcom reklamy z produktami z katalogu.
Ruch w firmie – zachęca do odwiedzenia naszych fizycznych sklepów osobom, które są w pobliżu.
Formy reklamy
Forma reklamy jest dość zależna od celu całej kampanii, ponieważ nie do każdego celu można stworzyć określony jej rodzaj.
Ważnym aspektem jest też umiejscowienie reklamy, co również w dużej mierze zależy od celu.
Menadżer reklam oferuje możliwość pojawiania się jej na samym Facebooku, Instagramie, Messengerze i Audience Network. Jednak zalecane są automatyczne umiejscowienia, co pozwoli na najlepsze wykorzystanie naszego budżetu.
https://dev29.invette.dev/blog/dostep-do-konta-na-faceboku-role-i-ich-funkcje/
Obraz
Jest to najprostsza i najczęstsza forma reklamy na Facebooku. Przy dodawaniu obrazu zwracajmy uwagę na jego format.
Najlepszą opcją będzie .png, dzięki czemu nie straci on na jakości. W opisie produktu zalecane jest trzymanie się 125 znaków.
Jest możliwość oznaczenia profili lub stron za pomocą symbolu @. Pamiętaj, że krótki i zwięzły komunikat dużo łatwiej przebije się do odbiorcy.
Film
Forma ta na pewno przyciąga większą uwagę odbiorców. Reklama ta jest możliwa w kilku celach reklamowych.
Facebook rekomenduje, żeby film nie przekraczał 15 sekund, aby było więcej pełnych wyświetleń.
Warto pomyśleć też o osobach, które mają wyciszone urządzenia i dodać też napisy, dzięki którym dużo chętniej wyświetlą wideo.
Pokaz slajdów
Pokazy slajdów są dobrą opcją, żeby urozmaicić nasze treści reklamowe. Zużywają dużo mniej danych niż filmy, przez co można dotrzeć do osób z wolniejszym łączem internetowym.
W reklamie tej jest możliwość zawarcia od 3 do 10 zdjęć lub jednego filmu. Można dodać ją zarówno na Facebooka, jak i na Instagrama czy Messengera.
Karuzela
Reklama ta pozwala użyć większej ilości zdjęć alby pokazać jeden lub serię produktów w jednym poście. Przy jej tworzeniu należy pamiętać proporcjach 1:1.
Materiał błyskawiczny
Jest to forma dostosowana do urządzeń mobilnych. Po kliknięciu wyświetla się cały ekran.
Można w nim m.in., przeglądać zdjęcia, karuzele czy wyświetlać filmy. Przy tworzeniu możesz wybierać spośród szablonów, które oferuje Facebook.
Kolekcja
Kolekcje również są dostosowane do urządzeń mobilnych. Obejmują filmy lub zdjęcia w atrakcyjny wizualnie sposób, pod którymi można pokazać oferowane produkty.
Po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik powinien zostać przekierowany do sklepu, w którym będzie mógł dokonać zakupu interesującego go produktu.
Reklamy można umiejscowić m.in. w aktualnościach na Facebooku czy Instagramie.
Podsumowanie
Zanim zaczniesz tworzyć kampanię, szczegółowo się zastanów nad wyżej wymienionymi elementami.
Każdy aspekt sprawi, że będziesz mógł dokładniej trafić do osób, które na końcu mogą dokonać u Ciebie zakupów.
Dodatkowo, jeżeli nie jesteś pewien, jaka strategia jest dla ciebie najlepsza, dobrym sposobem na porównanie są testy A/B.
Dzięki nim dowiesz się która opcja jest najkorzystniejsza.