LinkedIn to popularny portal społecznościowy, na którym z łatwością możemy nawiązywać kontakty biznesowe z innymi ludźmi. Profesjonaliści z różnych dziedzin dzielą się tutaj swoją wiedzą, kreują swój wizerunek i budują swoją rozpoznawalność. I tak jak na wielu portalach społecznościowych, taki i na LinkedIn można prowadzić zarówno profil osobisty, jak i stronę firmową.
Różnice na pierwszy rzut oka
Jedną z różnic, która rzuca się w oczy, jest inaczej zbudowany link. Również konta osobiste są bardziej rozbudowane niż strony. Jest to spowodowane tym, że głównym celem portalu jest ułatwienie budowanie sieci kontaktów pomiędzy ludźmi, a nie firmami.
Należy też pamiętać, że strona firmowa nie jest tożsama z profilem osobistym. W celu stworzenia strony należy już mieć założone konto osobiste na Linkedin. Dopiero wtedy poprzez zakładkę „produkty” mamy możliwość stworzenia strony firmowej. Plusem jest to, że zakładając ją, wystarczy podać tylko kilka podstawowych informacji, takich jak nazwa, opis, slogan, logo, i lokalizację.
Strona firmowa, w przeciwieństwie do profilu, może mieć kilku administratorów. Każdy z nich, w zależności od uprawnień, może publikować treści na stronie. Ponadto uprawnienia administratora można nadać dowolnie wybranej osobie. Natomiast konto prywatne może obsługiwać tylko i wyłącznie właściciel, a udostępnianie profilu osobom trzecim jest niezgodne z regulaminem serwisu.
Zalety profilu osobistego
Poprzez profil prywatny masz więcej sposobów na wchodzenie w interakcję z innymi użytkownikami serwisu. Tylko z profilu osobistego możesz wysyłać wiadomości prywatne do innych użytkowników oraz wysyłać zaproszenia do sieci kontaktów. W ten sposób zwiększasz zasięg swoich postów.
Ponadto, masz możliwość potwierdzenia umiejętności innych użytkowników portalu, jak również możesz udzielać rekomendacji lub sam o nie prosić. Dodatkowo możesz sprawdzić, gdzie pracują osoby, które wyświetlają Twoje posty.
Kolejną zaletą jest to, że profile prywatne są faworyzowane na serwisie LinkedIn. Mają więcej możliwości w kwestii publikowania treści oraz posiadają pierwszeństwo w przypadku różnych nowości na portalu. Między innymi przy publikowaniu postów możesz skorzystać z takich opcji jak „znajdź eksperta” lub opublikować artykuł, co nie jest możliwe w przypadku strony firmowej.
Co więcej, posiadając profil osobisty, masz możliwość skorzystania z LinkedIn Premium. Dzięki któremu zyskujesz dostęp do dodatkowych funkcji. Ponadto otrzymujesz specjalny złoty znaczek przy twoim imieniu i nazwisku, dzięki czemu wyróżnisz się na tle innych.
Zalety strony firmowej
Możesz się teraz zastanawiać, w jakim celu zakładać stronę firmową, skoro wyraźnie to konta osobiste są faworyzowane? Otóż poprzez stronę w reprezentujesz swoją firmę i może stanowić pewną formę wizytówki. Dodatkowo strona oferuje kilka opcji, do których z poziomu profilu osobistego nie masz dostępu.
Możesz korzystać z płatnych reklam oraz narzędzi biznesowych oferowanych przez LinedIn. Poprzez reklamę możesz promować swoje posty, ale również tworzyć kampanie leadowe czy też na konwersje w witrynie. Strony nie mają limitu obserwujących, w przeciwieństwie do profili (maksymalnie 30 tys. Kontaktów).
Będąc administratorem strony, możesz zaprosić użytkowników ze swojej sieci kontaktów do obserwowania i zwiększyć zasięg publikowanych postów. Dodatkowo na koncie firmowym masz lepszą analitykę dotyczącą obserwujących oraz prowadzona jest statystyka zbiorcza wyników wszystkich publikacji (profile osobiste nie mają takiej możliwości).
Poprzez stronę firmową możesz publikować oferty pracy i w ten sposób znajdować przyszłych pracowników. Masz również dostęp do Strony Karier, gdzie możesz przedstawić swoją firmę jako atrakcyjnego pracodawcę. Ponadto masz możliwość stworzenia strony marki, gdzie reprezentujesz markę, dział firmy lub inicjatywę organizacji.
Jednak najważniejsze jest…
Pamiętajmy, że posiadanie profilu osobistego, jak i strony firmowej na LinkedIn jest darmowe. Jednak założenie konta prywatnego, czy strony to tylko początek „zabawy”.
Jeśli nie poświęcisz czasu i energii w tworzone treści oraz w interakcję z innymi użytkownikami, to ani profil, ani strona firmowa nie przyniesie efektów.