Dodawanie linków w postach
Zapewne publikując różne treści na Facebooku, zdarza Wam się umieszczać linki odsyłające do zewnętrznych stron. Jest to podstawowa czynność, którą wykonujemy, jeżeli działamy na Facebooku – po to, by budować ruch na swojej własnej witrynie.
Kiedyś na Facebooku istniała łatwa możliwość ich edycji. Polegała ona na zmianie zdjęcia, tytułu, czy też opisu zgodnie z naszymi upodobaniami. Ta opcja została jednak usunięta. Powodem było umieszczanie linków, które wprowadzały użytkownika w błąd – przykładowo, odsyłały one do strony zupełnie niepowiązanej tematycznie z postem, w którym link był zamieszczony. W efekcie użytkownik trafiał na strony, na które wcale nie chciał trafić.
Jak wiemy, Facebook nie toleruje żadnych oszustw na swojej stronie, więc postanowił usunąć opcję edycji. Jednak sposoby na modyfikacje linków nadal istnieją – trzeba po prostu wykazać się większym zaangażowaniem, żeby to zrobić. Poniżej przedstawiamy wam kilka sposobów na edycję.
Meta dane
Pierwszym sposobem jest zmodyfikowanie stron, na które będziemy chcieli odsyłać użytkowników. Minusem tej metody jest jednak fakt, że musimy zrobić to wcześniej, a nie w momencie dodawania posta i wklejania linku.
Warto jednak przygotować docelowe strony tak, aby ich linki przybierały pożądany przez nas wygląd. Warto wiedzieć, że będą wyświetlały się w zaplanowany przez nas sposób nie tylko na Facebooku, ale również na innych witrynach, które użyją naszego odsyłacza.
Przejdźmy do konkretów – gdy Facebook widzi dodany przez nas link, pobiera z odsyłanej strony treści znajdujące się na samej górze. Żeby to zmienić musimy zmodyfikować metadane docelowej strony. Całość polega na dodaniu dodatkowych kilku linijek kodu – jeżeli nie potrafisz tego zrobić sam, musisz poprosić o pomoc programistę.
Jeśli chcesz to zrobić samodzielnie, potrzebne informacje znajdziesz na stronie: https://developers.facebook.com/docs/sharing/webmasters.
Weryfikacja domeny
Łatwiejszym sposobem niż samodzielne edytowanie kodu Twojej witryny, jest weryfikacja domeny na Facebooku. Polega ona na autoryzacji Twojej strony przez Facebooka.
Chodzi o to, by niebieski portal mógł sprawdzić, czy na stronie, do której chcemy odsyłać użytkowników, nie znajdują się żadne niestosowne treści. Sposób ten wymaga jednak posiadania Managera Firmy. Jeżeli nie wiesz, co to jest i jak go stworzyć zapraszamy Cię do przeczytania naszych artykułów na ten temat.
Jeśli jednak posiadasz Managera Firmy, musisz wejść na stronę www.business.facebook.com, następnie w zakładkę „Bezpieczeństwo Marki”, a potem „Domeny”. Tam dodać stronę, do której chcesz umieszczać linki i czekać na przygotowany dla Ciebie kod – musi znaleźć się on na Twojej witrynie. Tu z pomocą znowu przychodzi nam programista.
Jeżeli całość działań przejdzie poprawnie, powinieneś dostać informację o zweryfikowaniu Twojej domeny. Od tego opcja prostej edycji linków na Facebooku, która była kiedyś możliwa, stoi przed Tobą otworem.
Dark posty
Do wykorzystania tego sposobu musisz posiadać Managera Reklam – bazuje on bowiem na stworzeniu posta za pomocą reklamy, którą od razu wyłączymy. W procesie tworzenia reklamy istnieją bowiem opcje, które pozwalają na edycję linków.
Na początku musimy utworzyć reklamę w formie posta – w procesie jej tworzenia możemy pominąć opcję ustawiania budżetu, grup docelowych itp. Przechodzimy do zakładki „Reklama” i konfigurujemy wszystkie ustawienia – wygląd naszego przyszłego posta, grafikę, link itd.
Wypuszczamy naszą „reklamę” i od razu ją wyłączamy. Została ona zapisana jako „dark post”, który możesz opublikować na swojej stronie w formie posta – wystarczy, że przejdziesz do zakładki “posty strony” i tam zaplanujesz, jak ma być wyświetlany.