Facebook Ads jako skuteczne narzędzie reklamy
Każdy, kto korzysta z reklam Facebook Ads i chce promować swoją firmę w social mediach, w pewnym momencie zadaje sobie pytanie: Co zrobić, by moje kampanie były efektywne? Jeśli kampanie przynoszą efekty, pytanie zmienia nieco charakter — Co zrobić, aby moje kampanie były jeszcze bardziej efektywne?
To pytanie jest priorytetowe, zanim jeszcze na dobre rozpoczniemy współpracę z Menedżerem Reklam. Pytanie jest kluczowe, ponieważ to cel napędza nas do działania, jest motywacją i punktem, do którego dążymy. Dobrze więc określić go na samym początku.
Jeśli chcemy, aby wzrosła aktywność pod postami w formie komentarzy czy polubienień, wybierzmy reklamy, których celem jest pozyskiwanie aktywności wśród odbiorców. Jeśli naszym celem jest pozyskanie klientów, najlepszym pomysłem jest reklama na wiadomości lub na pozyskiwanie kontaktów.
https://dev29.invette.dev/blog/reklama-na-facebooku-czyli-facebook-ads-czy-to-sie-oplaca/
Nie każdy cel do każdej reklamy
Na Facebooku w Menedżerze Reklam mamy do wyboru 11 kampanii reklamowych, wybór jest więc dość szeroki. Facebook jednak podzielił nam te kampanie na 3 podstawowe rodzaje:
- Świadomość
- Działanie
- Konwersja
W zależności od tego, na czym nam zależy, mamy do wyboru reklamę budującą świadomość marki, która doskonale sprawdzi się, gdy firma wchodzi na rynek.
Reklamy skierowanie na działanie kierują odbiorcę do przejścia na naszą stronę, bądź witrynę naszego sklepu.
Konwersja natomiast będzie wiązała się ze sprzedażą i pozyskiwaniem nowych klientów.
Facebook, to przede wszystkim społeczność, którą budują odbiorcy. Należy pamiętać, żeby oprócz kampanii, której celem jest konwersja, np. sprzedaż usługi, budować relacje z odbiorcami, np. poprzez regularne dodawanie promowanych postów.
Odpowiedni target
Drugie pytanie, które powinniśmy sobie postawić przy wyborze reklamy to target. Target to grupa odbiorców, do której chcemy dotrzeć. Jeśli jesteśmy firmą prosperującą kilka, lat powinniśmy brać pod uwagę wytyczne swoich obecnych klientów, m.in. wiek, lokalizację, zainteresowania.
Trzeba jednak pamiętać, że nie każdy klient, który kupuje naszą usługę/produkt korzysta także z mediów społecznościowych. Należy również zostawić sobie margines na osoby, które co prawda posiadają profile, ale nie korzystają z nich aktywnie.
W obu przypadkach reklama może nie zadziałać. Ważną grupą odbiorców są osoby starsze, często pomijane w targetowaniu. Pomijanie grup docelowych 65+ jest dużym błędem. Prowadzenie stron pokazuje, że osoby starsze coraz częściej zakładają profile w mediach społecznościowych, a co więcej ich aktywność jest często dużo większa niż aktywność osób młodych.
https://dev29.invette.dev/blog/dostep-do-konta-na-faceboku-role-i-ich-funkcje/
Właściwa lokalizacja
Nie mniej ważnym elementem jest lokalizacja, którą ustawiamy w reklamach. Musimy zadać sobie trzecie pytanie — czy nasza firma działa na terenie całego kraju, na terenie województwa lub miasta.
Możliwe jest również opublikowanie reklamy, która będzie zlokalizowana na konkretną ulicę. Im szersza lokalizacja, tym większy zasięg, ale niekoniecznie lepszy wynik. Grupa może być bowiem zbyt szeroka, a jej potencjalny zasięg nie będzie zadowalający. Przy określaniu parametrów takich jak lokalizacja, zainteresowania i wiek, kierujmy się wskaźnikiem Facebooka, który szacuje nam potencjalne wyniki.
Wystarczający budżet
Zaraz po ustawieniu odpowiedniej lokalizacji pochylmy się nad budżetem, który możemy przeznaczyć na reklamę. Im wyższy budżet, tym lepiej. Nie wystarczy jednak przeznaczyć dużej kwoty na konkretną kampanię.
Dobra kampania to taka, która została precyzyjnie zaplanowana, co oznacza przemyślana. Warto przeanalizować wydatki, zamiast przeznaczać dużą sumę na jedną reklamą, lepiej podzielić kwotę na kilka kampanii, różnych rodzajów. Wówczas reklamy mogą być uruchomione jednocześnie. Cel kampanii nie będzie się pokrywał, przez co reklamy nie będą się nawzajem ograniczały.
https://dev29.invette.dev/blog/wskaznik-trafnosci-reklamy-na-facebooku-jak-go-poprawic/
Dobra grafika
Kolejnym istotnym elementem jest graficzna strona reklam. Dobra reklama to także dobra grafika, a dobra grafika, to taka, która przykuwa uwagę i na długo pozostaje w pamięci. Reklamy Facebook Ads umożliwiają tworzenie różnorodnych form graficznych poprzez dodawanie reklam karuzelowych, po promowanie postów w formie gifów, pokazu slajdów czy profesjonalnych ujęć z kamer 360.
W tych ostatnich należy jednak wyposażyć się w odpowiedni sprzęt umożliwiający nam wykonanie takich fotografii. Grafika powinna zachowywać odpowiednie wymiary i rozmiary. Jeśli chodzi o wymiary to standardowy post w rozmiarze kwadratu powinien mieć: 800x800px.
Im mniejszy rozmiar pliku tym lepiej, dopuszczalny rozmiar pliku to 100 kB, jesli chodzi o formę zapisu to najlepszą opcją będzie zapis w png, dzięki czemu nasza grafika nie ucierpi na jakości.
Atrakcyjna treść
Z grafiką nieodzownie łączy się treść, w przypadku reklam kluczem jest minimalizm. Jeśli wybierzemy reklamę karuzelową mamy do dyspozycji nagłówki, w których możemy nadać nazwy naszym produktom.
Długie, szczegółowe opisy zostawmy na posty niepromowane bądź blogi. W reklamach wykorzystajmy zwięzłe i atrakcyjne hasła, które przykują uwagę, ale nie znudzą odbiorców. Pamiętajmy, że przy wyświetlaniu reklamy zazwyczaj widać około dwóch wersów, większość odbiorców może nie wczytywać się w dalszą część, ukrytą pod przyciskiem „Czytaj więcej”.
https://dev29.invette.dev/blog/jak-zmienic-nazwe-fanpage-na-facebooku/
Indywidualność
„Celem życia jest rozwój własnej indywidualności”. Cel życia, o którym pisze Oscar Wilde przedłóżmy na cel firmy. Indywidualność nie tylko w reklamie, ale w całej działalności firmy powinna różnić się od konkurencji. Zadbajmy więc o to, aby wzbogacić ofertę w produkty wysokiej jakości w atrakcyjnych cenach. Myślmy o unikalnych rozwiązaniach, zniżkach, konkursach, współpracy z influencerami czy eventach. Niech reklama zaczyna, a nie kończy się na social mediach.
Reasumując: cel, target, lokalizacja, budżet, strona graficzna i treść, a przede wszystkim indywidualne podejście do klienta i monitorowanie konkurencji składają się na całość dobrej strategii kampanii reklamowych.
Nie zapominaj o stanie gospodarki, stanie epidemiologicznym i wszystkimi czynnikami, których nie możesz przewidzieć.
To wszystko również ma wpływ na funkcjonowanie Twoich kampanii reklamowych. Na koniec życzymy Wam owocnych kampanii!