Prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku to współcześnie jeden z niemal obowiązkowych elementów marketingu. Trudniejszą rzeczą, jest zdobywanie rzeszy wiernych obserwujących, czyli osób zainteresowanych naszą ofertą. Są to nasi potencjalni klienci. Facebook daje nam wiele możliwości promocji naszej marki. Coraz bardziej popularne stają się również konkursy. Jest to ciekawa forma marketingu, pozwalająca przede wszystkim na angażowanie społeczności w sposób kreatywny i nieszablonowy, poprzez motywowanie do publikacji interesujących zdjęć na przykład prezentujących markę czy towar.
Wstęp
Branża klientki to artykuły dla niemowląt, małych dzieci, a także rodziców. Posiada ona 80 punktów handlowych. Zlokalizowane są w większości dużych i średnich miast.
Cel
Głównym celem kampanii było wypromowanie postu konkursowego w celu dotarcia do jak największej ilości osób oraz zaangażowanie odbiorców do wzięcia udziału w konkursie. Konkurs polegał na wstawieniu zdjęcia z naszego pierwszego spaceru z dzieckiem. Wymogiem wzięcia udziału w konkursie było także polubienie fanpage’a sklepu. Nagroda do wygrania była bardzo atrakcyjna, szczególnie dla świeżo upieczonych rodziców. Był to łuk z zabawkami, który dołączony do fotelika, leżaczka czy wózka urozmaica czas maluchowi.
Rozwiązanie
W celu zwiększenia zainteresowania konkursem, uruchomiona została reklama nakierowana na aktywność dotycząca posta. Targetem byli rodzice niemowląt i małych dzieci. Promocja posta trwała tydzień. Budżet przeznaczony na kampanię to 50 zł.
Efekty
Reklama dotarła do ponad 2600 osób, została wyświetlona ponad 4200 razy. Uzyskaliśmy 170 aktywności użytkowników dotycząca posta, generując średni koszt 29 groszy za aktywność związaną z postem.
Post uzyskał 67 polubień strony, 56 komentarzy oraz 18 udostępnień.