Zmiana nazwy fanpage’a
Nazwa profilu na Facebooku jest bardzo ważna — dzięki niej internauci identyfikują Cię z Twoją marką. Warto, by nie zawierała tylko nazwy Twojej firmy, ale także oddawała branżę, np. agencja growth, fotograf. Warto się tym zainteresować, jeśli dopiero startujesz z biznesem i nie każdy kojarzy Twoją markę z konkretną usługą. Pomocne może być także umieszczenie siedziby Twojej firmy, zwłaszcza jeśli działasz lokalnie, lub kiedy masz kilka punktów sprzedaży.
Częstym problemem jest problem ze zmianą nazwy fanpage’a. Jeżeli nie wiesz gdzie znaleźć taką opcję, to przedstawiamy krok po kroku, co trzeba zrobić.
Czego zabrania Facebook?
Przy zmianie nazwy fanpage należy mieć na uwadze wytyczne samego Facebooka.
Według niego nazwa strony nie może:
- wprowadzać w błąd (np. nagła strony była Cukiernią i jej nazwa zmienia się na Kwiaciarnię),
- być obraźliwa, wulgarna,
- zawierać niewłaściwie użytych liter (np. bIStro u MAMY),
- zawierać symboli ® lub znaków przestankowych,
- zawierać sloganów lub opisów (np. Lody u Basi — najlepsze lody naturalne w Twojej okolicy),
- zawierać słowa Facebook oraz oficjalna,
- zawierać więcej niż 75 znaków.
https://dev29.invette.dev/blog/jak-wyswietlic-materialy-ukryte-na-osi-czasu/
Jak zmienić nazwę strony?
Jedyny warunek, jaki musisz spełniać to bycie administratorem strony.
Zacznijmy jednak po kolei, krok po kroku.
Wejdź na Twoją stronę na Facebooku i kliknij w zakładkę Informacje:
Następnie znajdź znalezienie tam pole „Nazwa” i kliknij opcję „Edytuj”.
Wpisz nową nazwę uwzględniając wytyczne Facebooka opisane wyżej.
To wszystko! Nic trudnego, prawda?
Po zmianie nazwy Facebook przypomni Ci, o czym należy pamiętać:
Po zgłoszeniu prośby o zmianę nazwy musimy poczekać kilka dni, żeby zrobić to ponownie. Akceptacji nowej nazwy dokonuje pracownik Facebooka, więc od niego zależy czy Twoja nowa nazwa ujrzy światło dzienne.
Odrzucenie nowej nazwy strony
Może zdarzyć się tak, że pracownik Facebooka odrzuci Twoją propozycję zmiany nazwy strony, nawet jeśli według Ciebie, spełniłeś wszystkie wymogi. Co zrobić w takiej sytuacji? Facebook umożliwia odwołanie się do decyzji pracownika. Możesz to zrobić za pomocą czatu dla reklamodawców.
Brak opcji kontaktu z Facebookiem
Może być też tak, że nie będziesz w stanie skontaktować się z Facebookiem przez czat dla reklamodawców, z powodu braku Managera Reklam. Opcję takiego kontaktu możemy jednak odblokować, wystarczy, że go tworzymy i opublikujemy reklamę.
Warto to zrobić, dlatego że Facebook traktuje pierwszorzędnie osoby prowadzące biznes na Facebooku oraz te, które wydają na nim pieniądze. Reklama, którą wypuścisz, nie musi kosztować majątku. Wystarczy 2 złote, czyli najmniejsza kwota dzienna.
Najważniejsze jest to, żeby reklama była zatwierdzona. Gdy już staniesz się reklamodawcą na Facebooku, będziesz miał dostępne wszystkie biznesowe opcje kontaktu, włącznie z tą dotyczącą zmianą nazwy.