kiedy publikować treści

Kiedy publikować treści w social mediach?

XXI wiek to wiek zdominowany przez media społecznościowe. Mieszkańcy całego świata pokochali social media, a ich popularność rośnie z roku na rok. To właśnie media społecznościowe dały nam możliwość tworzenia własnego wizerunku w sieci, poprzez staranne dobranie zdjęć, konstruowanie postów czy zamieszczanie informacji na prywatnym profilu jesteśmy w stanie kontrolować treści publikowane na nasz temat.

Jednak za każdym, razem kiedy chcemy opublikować treści na naszym koncie czy fanpage’u, zadajemy sobie jedno pytanie — jaki jest najlepszy czas na ich publikację?

Kiedy publikować treści w social media?

Prowadzący profile niejednokrotnie próbowali znaleźć receptę na to, jaki dzień tygodnia, pora dnia czy nawet godzina są najlepsze do podejmowania aktywności. Trudno znaleźć uniwersalną odpowiedź na to pytanie, gdyż zależy to od wielu czynników – branży, grupy odbiorców, kanału i innych.

Najlepsi sprzedawcy treści wiedzą, że jeśli chodzi o wywieranie wpływu i zaangażowania wśród odbiorców, dużą rolę stanowi odpowiednie wyczucie czasu. Publikując treści w internecie, celem jest dostarczenie ich w momencie, gdy konkretna grupa docelowa prawdopodobnie to zauważy — i będzie miała czas, aby się zaangażować.

https://dev29.invette.dev/blog/panda-pingwin-koliber-najwazniejsze-algorytmy-google-ktore-trzeba-znac/

Oczywiście, odpowiedni punkt czasowy różni się, w zależności od konkretnej platformy, na której chcesz zaangażować odbiorców docelowych. Każdy kanał społecznościowy odgrywa inną rolę w życiu swoich odbiorców — i te role często odgrywają się o różnych porach dnia.

Korzystając z tego przewodnika, będziesz mógł zaplanować harmonogram publikowania, który będzie zgodny z ogólnymi trendami, co może ułatwić znalezienie najlepszego miejsca dla optymalnej wydajności.

marketing lokalny dla firm

Kiedy zamieszczać posty na Facebooku?

Według badań przeprowadzonych przez Buzzsumo najlepsze godziny to 19-21 wieczorem i 7-8 rano. Natomiast według danych zgromadzonych przez Buffer, najwyższy poziom zaangażowania odnotowywany jest w czwartki i piątki oraz, co ciekawe, także w soboty. To właśnie wtedy „złapiemy” uwagę największej liczby osób.

Należy tylko pamiętać, żeby w godzinach porannych częściej publikować content graficzny (zdjęcia). Wtedy social media konsumuje się raczej na urządzeniach mobilnych. Linki i wideo raczej publikujemy po 19.

Oczywiście pamiętajmy, że wszystko zależy od tematyki naszej strony, branży, w której działamy, grupy docelowej, do której trafiamy, ponieważ to nie jest tak, że wszyscy użytkownicy Facebooka zmówili się, by o konkretnej godzinie szczególnie mocno interesować się publikowanymi na portalu materiałami.

Kiedy zamieszczać treści na Twitterze?

Eksperci wskazują w przypadku tej platformy, że zdecydowanie ważniejsza jest oryginalność treści od takich szczegółów, jak godzina publikacji.
Mimo wszystko fachowcy i tak dążą do ustalenia idealnej godziny publikowania na Twitterze. Z analiz wynika, że największe zaangażowanie odnotowuje się w środę i piątek w okolicach godziny 9:00. Zaś najczęściej najlepszy czas na publikację to wtorek i środa.

Istotną informacją jest także to, że po godzinie 22:00 tweety cieszą się mniejszym zainteresowaniem, a więc warto unikać publikacji w godzinach 22:00 – 4:00.

https://dev29.invette.dev/blog/5-powodow-dla-ktorych-warto-wspolpracowac-z-agencja-interaktywna/

Kiedy zamieszczać posty na Instagramie?

Jak w przypadku Twittera, godzina publikacji treści nie jest najważniejsza, tak w przypadku Instagrama jest na odwrót. Na Instagramie, jeśli nie opublikujesz we właściwym czasie, większość Twoich odbiorców nigdy nie będzie miała szansy na zaangażowanie się w treści, nad którymi tak ciężko pracowałeś. W tej sytuacji wszyscy przegrywają.

Dla Instagrama najlepsze dni na publikację to poniedziałki, środy i czwartki. A najlepsze godziny to 11-13 i 19-21. Warto publikować również treści w sobotę o godzinach 11-12, to idealny czas, ponieważ wtedy wiele osób spędza wolny czas na przeglądaniu Instagrama.
Należy również pamiętać, że najwięcej postów zamieszczanych jest w dni powszednie między 15 a 16 i to czyni te godziny najgorszymi do publikowania.

Kiedy publikować posty na LinkedIn?

Pisząc, w jakich godzinach najlepiej publikować treści na Linkedin, trzeba wspomnieć, że jest to przede wszystkim portal społecznościowy, który został założony, by ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych.

LinkedIn skupia przede wszystkim profesjonalistów — a profesjonaliści to dość zajęci ludzie. Dlatego na Linkedin najlepiej publikować treści od wtorku do czwartku. Sensowne jest również to, że bezwzględne wskaźniki zaangażowania byłyby niższe w poniedziałek (kiedy dzień roboczy jest zdominowany przez spotkania uzupełniające) i piątek (kiedy niektórzy kończą pracę wcześniej). Jeżeli chodzi o publikację treści w weekendy, to nie ma to sensu, gdyż wtedy profesjonaliści zazwyczaj odpoczywają od pracy.

Podsumowanie

Powyższy przewodnik dotyczący publikacji treści na mediach społecznościowych powinien stanowić jedynie wskazówkę, a nie sztywne wytyczne, o które będziemy opierać wszelkie planowanie aktywności. Trzeba pamiętać, że nie ma uniwersalnej recepty na to, jaka pora publikacji przyniesie najlepsze efekty, ale przedstawione dane mogą być przydatnym zestawem startowym informacji, który pomoże nam w rozpoczęciu indywidualnej analizy naszego profilu.

Leave a Comment