reklamy graficzne

Reklama graficzna – 5 porad dzięki którym osiągniesz sukces

Zwiększ świadomość swojej marki dzięki graficznym reklamom banerowym

Reklamy GDN to inaczej reklamy graficzne, które wyświetlane są na stronach partnerskich Google w sieci reklamowej w formie banerów reklamowych. Do stron partnerskich Google należą między innymi:

  • portale społecznościowe,
  • fora o różnej tematyce,
  • strony firm, które udostępniają możliwość wyświetlania reklam.

Reklamy banerowe świetnie sprawdzają się jako element budowania świadomości marki. Dzięki przygotowaniu reklam w różnych rozmiar mogą one wyświetlać się zarówno na komputerach, tabletach i urządzeniach mobilnych. Kampania GDN obejmuje swoim zasięgiem bardzo duży obszar – liczbę wyświetleń reklam liczyć można od kilku do kilkunastu tysięcy na miesiąc.

Kierowanie reklam graficznych – bardziej precyzyjne określanie grupy docelowej

Reklamy graficzne możemy obecnie kierować na odbiorców rozpoznawanych przez Google na podstawie zebranych informacji od użytkowników oraz na treść na stronie.

W przypadku kierowania reklam na podstawie odbiorców wyróżnić możemy:

  1. Szczegółowe dane demograficzne ( status rodzicielski, status cywilny, edukacja, posiadanie mieszkania lub domu),
  2. Dane demograficzne ogólne ( płeć, wiek, status rodzicielski),
  3. Zainteresowania i zwyczaje,
  4. Elementy, których szukają lub planują,
  5. Sposób wejścia w interakcję z firmą – w tym przypadku mówimy o listach remarketingowych.

W przypadku kierowania reklam na treści na stronie wyróżniamy:

  • tematy, znajdujące się na stronie,
  • konkretne miejsca docelowe.

Zwiększ skuteczność kampanii już na etapie konfiguracji

1. Sprawdź różne kierowania

Określenie odpowiedniej grupy docelowej i ustawienie odpowiedniego kierowania reklam GDN jest podstawowym elementem konfiguracji kampanii, od którego zależy nasz sukces. Na samym początku rekomendujemy utworzenie kilku grup reklam z różnym kierowaniem.

Dzięki analizie kampanii już po kilkunastu dniach będzie można ocenić, która grupa reklam i metoda kierowania okazała się dla naszej kampanii najskuteczniejsza.

2. Przygotuj kilka różnych kreacji graficznych

Nie znając początkowo preferencji naszych potencjalnych klientów, warto utworzyć 2-3 kreacje reklamowe i obserwować przede wszystkim ich wskaźnik CTR przedstawiający stosunek liczby wyświetleń do liczby kliknięć.

Dzięki temu będziemy mogli stwierdzić, która kreacja jest bardziej atrakcyjna dla naszych klientów.

3. Opracuj wyróżniające się CTA

CTA – inaczej wezwanie do działania (ang. call to action) stanowi niezbędny element każdej udanej kampanii w sieci reklamowej. Zadaniem naszej reklamy jest przede wszystkim sprowadzenie użytkownika na naszą stronę docelową.

Używaj zwrotów „Zapisz się”, „Dowiedź się więcej”, „Czytaj dalej”, „Sprawdź” w celu zachęcenia potencjalnego klienta do interakcji z Twoją firmą,

4. Ogranicz niepotrzebne kierowanie

Wykluczenie kierowania, które nie spełnia oczekiwań w naszej, konkretnej branży pozwala w dużej mierze zaoszczędzić koszty oraz osiągnąć skuteczniejsze kierowanie reklam do użytkowników, którzy rzeczywiście stanowią potencjalną grupę docelową.

Kampania dzięki temu generować będzie wartościowe konwersje, a Ty będziesz mógł wyciągnąć kolejne wnioski do analizy poprawności kampanii.

5. Kieruj użytkowników na odpowiednią stronę docelową

Ostatni, ale najważniejszy element konfiguracji reklam banerowych dotyczy kierowania użytkowników po kliknięciu reklamy na odpowiednio dobraną stronę docelową.

Użytkownik widząc reklamę danego produktu lub usługi, powinien zostać przekierowany na stronę, która stricte ich dotyczy, gdzie będzie mógł odnaleźć wszystkie potrzebne informacje do dokonania konwersji.

Jeżeli do konfiguracji kampanii banerowej podejdziesz z naszymi wskazówkami, sukces masz gwarantowany!

Leave a Comment