Czym jest konto firmowe na Facebooku?
Firmowy profil, tzw. fanpage, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu zebranie społeczności fanów. Zazwyczaj są to ludzie zadowoleni z usługi, czy z produktu danej firmy. W porównaniu do zwykłego profilu prywatnego, nakierowanego na daną osobę, ten firmowy powinien zawierać wszystkie informacje dotyczące firmy, jak i jej działalności.
Fanpage firmowy ma być miejscem do promowania marki, produktów oraz aktywności firmy, jak np. działania rozwojowe, gale, nagrody itd. Kolejną różnicą jest także zasięg – o ile w prywatnym koncie możemy regulować kto może zobaczyć dany materiał, to w założeniu fanpagu całość contentu jest publiczna. Dlatego też istotne jest dostosowanie treści dosłownie do każdego.
Dlaczego warto założyć fanpage firmowy?
-
darmowe, bez dopisków drobnym druczkiem
Założenie profilu firmowego nie wiąże ze sobą żadnych dodatkowych kosztów. Dopiero w przypadku decyzji o korzystaniu z Facebook Ads, ponosimy jakiekolwiek koszty.
-
konkurencja rośnie
Z dnia na dzień pojawiają się nowe profile firmowe konkurencji, a inni tworzą kolejne popularne kampanie. Wszystko to w czasie, kiedy ty decydujesz się czy warto zdecydować się na ten krok.
-
personifikacja firmy
Obecność firmy w Internecie jest obecnie wręcz wymogiem, żeby poprawnie działać na rynku. Ułatwia to m.in kontakt z klientami/odbiorcami, a co za tym idzie – wzrost wyników biznesowych.
-
stała komunikacja z fanami
Bardzo duża część użytkowników docenia jakąkolwiek interakcję z firmą. Profil na Facebooku zdecydowanie to ułatwia, m.in za pomocą komentarzy, czy wiadomości prywatnych. Analizując aktywność użytkowników można również dowiedzieć się wielu praktycznych rzeczy na temat działalności firmy jak i możliwych przyszłych produktów. Dzięki statystykom, możemy również dowiedzieć się jaka jest nasza największa grupa odbiorców ze względu na wiek, płeć, dane demograficzne, lokalizacje czy zainteresowania.
-
stałe rozszerzanie zasięgu
Facebook daje wiele możliwości aby rozszerzyć swój zasięg, m.in przez konkursy, ciekawe oferty produktowe, czy połączenie z e-sklepem.
-
Facebook Ads
To Ty decydujesz, gdzie chcesz żeby były wyświetlane reklamy, jak i za jaką sumę. Przez to nie ma możliwości przekroczenia założonej sumy na promocję online.
Krótka instrukcja – jak założyć konto firmowe
Aby założyć konto firmowe, trzeba posiadać już konto prywatne – ale jego nazwa nie będzie wyświetlana oficjalnie na stronie. Materiały będą publikowane jak marka, a nie konkretna osoba. Co więcej, zakładając taki profil, nie trzeba mieć założonej działalności.
- Pierwszym krokiem założenia marki jest wejście na stronę https://www.facebook.com/pages/create.php i wybranie kategorii Strony.
- Wybierz opcję Firma lub marka.
- Uzupełnij pola dotyczące firmy – nazwa strony, kategoria, adres, numer telefonu.
- Wybierz zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
- Wszelkie dalsze informacje mogą być uzupełnione później. Od tej chwili profil firmowy już działa i można zacząć swoją aktywność.