Twoja firma w social mediach
Większość z nas rozpoczyna swój dzień, kubkiem gorącej kawy i przeglądaniem social mediów. Interesuje nas co dzieje się u naszych znajomych, czy w naszym ulubionym sklepie nie ma czasem jakiejś promocji, albo po prostu chcemy się dowiedzieć podstawowych informacji o świecie. Nic zatem dziwnego, że przedsiębiorstwa coraz częściej zakładają profile w kanałach social, by mieć kontakt ze swoimi klientami. Tylko które medium warto wybrać, by osiągnąć jak największe korzyści?
https://dev29.invette.dev/blog/intagram-reels-czym-jest-i-czy-zastapi-tik-toka/
78 procent mieszkańców USA posiada profil na Facebooku. W Polsce liczba ta sięga ponad 15 mln użytkowników miesięcznie. Zaletą Facebooka jest na pewno to, że jest na nim szeroki wachlarz grup wiekowych, do których możemy dotrzeć. Jeżeli nasz produkt jest skierowany na przykład do osób w wieku 45+, możemy śmiało zakładać stronę, bez obaw o małą liczbę użytkowników.
Ważne jest, aby dostosować swoje treści do grupy docelowej, pamiętając o tym, że nasz produkt ma konkretne zastosowanie. Nie możemy na przykład reklamować napojów alkoholowych, czy ekskluzywnych ubrań wśród nastolatków.
Co najważniejsze możemy kontrolować i monitorować zasięgi postów, reakcje użytkowników i odpowiadać naszym klientom na ich pytania. Buduje to trwałą relacje między firmą a odbiorcą.
Korzystają z niego raczej młodzi ludzie w przedziale wiekowym między 16. a 30. rokiem życia. Podstawowym rodzajem promowania produktu na Instagramie jest influencer marketing. Są to ludzie wpływowi, którzy często są postrzegani jako liderzy bądź eksperci w danej dziedzinie. Zakładając profil na Instagramie warto wziąć pod uwagę, do jakiego targetu skierowany jest nasz towar.
Jeżeli chcemy wypromować i zareklamować najnowszą linię odzieżową czy kosmetyki, to warto stworzyć konto dla swojej firmy. Treść na pewno dotrze do szerokiego grona odbiorców, przy umiejętnym użyciu hasztagów.
Ciekawą opcją jest również InstaStories, na którym możemy prowadzić transmisję live, a nasi obserwatorzy mogą ją na bieżąco komentować. Ułatwia to bezpośredni kontakt z naszymi klientami, którzy mają możliwość dzielić się swoimi spostrzeżeniami.
YouTube
Kanał na YouTubie jest świetnym pomysłem, jeżeli chcemy stworzyć ciekawe tutoriale z użyciem naszych produktów, lub pokazać ich nietypowe zastosowanie. Należy jednak pamiętać, że takie wideo musi być jak najlepszej jakości pod względem obrazu jak i dźwięku.
Zakładając profil na YT, warto by było, gdyby wyróżniał się nietypową formą – tak aby zainteresował naszego odbiorcę i chciał on zaglądać tam jak najczęściej.
Nie należy wyłączać możliwości komentowania pod filmem, gdyż zaburza to relację między firmą a klientem.
W Polsce to medium społecznościowe nie zyskało tak ogromnej popularności jak za granicą, ale mimo to posiada dosyć dużą bazę użytkowników. Młodzi ludzie raczej stanowią niewielki odsetek na Twitterze, więc nie warto tam promować produktów skierowanych stricte do nich. Z serwisu korzystają ludzie w przedziale wiekowym 25-34, często z wyższym wykształceniem.
Dużą rolę odgrywają tam dziennikarze, politycy i ludzie tak zwanego wolnego zawodu. Świetną strategię, jeżeli chodzi o Twitter obrał Uber, który dzięki serwisowi stworzył kanał Uber Support, w którym pomaga swoim klientom w rozwiązywaniu problemów związanych z aplikacja czy przejazdami. Pomaga to w budowaniu relacji z klientami, gdyż reakcja przedsiębiorstwa na tweet jest natychmiastowa i działa 24h przez 7 dni w tygodniu. Myśląc o założeniu konta na tym serwisie warto zajrzeć na ich profil, by zaczerpnąć inspiracji.
https://dev29.invette.dev/blog/linkedin-strona-firmowa-a-profil-osobisty/
Przed wyborem kanały, zadaj sobie pytania:
- do kogo chcesz trafić ze swoim komunikatem?
- jaki jest przedział wiekowy danego kanału social media?
- czy moje treści są wartościowe i klienci będą chcieli się nimi dzielić?
- w jaki sposób chcesz zbudować relację z klientem?
Warto również prześledzić konkurencję i zastanowić się, czym Twoje komunikaty mogłaby się wyróżnić na tle miliona innych treści, które pojawiają się każdej sekundy w mediach społecznościowych.