Sklep na Facebooku – jak wygląda?
Facebook pozwala połączyć działania sklepu internetowego ze swoim profilem firmowym. Oferowanie towarów i usług przy aktywnym zwiększaniu zakresu firmy stanowi idealne rozwiązanie marketingowe dla każdej działalności biznesowej. Możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców niesamowicie korzystnie wpływa na realne zyski.
Facebook nie przewiduje jednak sprzedaży w formie tradycyjnej formie sklepu internetowego, a jedynie uzupełniającej zakładki. Po szybkiej konfiguracji profilu, wybrane oferty mogą być wyświetlane na głównym stronie fanpage’u lub pod wybranymi postami.
Jak założyć sklep na Facebooku?
Sam proces założenia sklepu i dodania produktów jest niezwykle prosty i szybki. W przypadku gotowej oferty, może on trwać dosłownie parę minut.
- Kliknij w “Ustawienia” na swoim fanpage’u.
- W lewym menu wybierz “Szablony i karty”.
- Pod listą aktywnych zakładek na fanpage’u wybierz “Dodaj kartę”.
- Na końcu wyświetlonej listy powinien znajdować się “Sklep” – kliknij ponownie w “Dodaj kartę”.
Część oficjalna na tym etapie się kończy, a na fanpage’u funkcjonuje już sklep. Jeśli chcemy zmienić wygląd, wystarczy, że wrócimy do “Szablonów i kart”, a następnie wybierzemy opcję edycji przy obecnym szablonie. Jest ona bardzo intuicyjna i łatwa w obsłudze. Po zmodernizowaniu naszego sklepu musimy tylko potwierdzić optymalizację, klikając “Zastosuj szablon”.
Transakcje w sklepie na Facebooku
Aby bezproblemowo móc przeprowadzać transakcje w sklepie na Facebooku, musimy przejść przez parę dodatkowych kroków.
- Z menu po lewej stronie (pod logo) wybieramy zakładkę “Sklep”.
- Musimy zapoznać się z regulaminem handlowym Facebooka i zaakceptować jego warunki.
- Na tym etapie powinniśmy wybrać sposób przeprowadzenia transakcji w sklepie – może to być wiadomość w sprawie kupna (użytkownik ma możliwość wysłania wiadomości z zapytaniem o dany produkt i w ten sposób przeprowadzenia transakcji – jest to opcja dotycząca najczęściej grona produktów, które wymagają wcześniejszej konsultacji, np. ustalenia wymiarów) lub transakcja zakupu w innej witrynie (klikając na produkt w sklepie facebookowym, użytkownik jest przekierowywany do sklepu internetowego).
- Pozostaje wybór waluty i potwierdzenie wszystkich ustawień.
Warto również dodać opis sklepu, który będzie zawierać podstawowe informacje na temat oferowanych produktów lub usług i zachęcać do zapoznania się z pełną ofertą.
Dodawanie produktu
- W menu po lewej stronie, tak jak poprzednio, klikamy zakładkę “Sklep”.
- Po wyświetleniu komunikatu o niewidoczności sklepu bez żadnego produktu, wybieramy opcję “Dodaj produkt”.
- Wypełniamy formularz – zdjęcia/filmy produktu, nazwa, cena, opis, adres URL sklepu internetowego, możliwość udostępnienia na stronie, widoczność, a nawet informacje dodatkowe (ewentualna wyprzedaż).
- Jest również opcja pogrupowania produktów w kategorie i stworzenia tzw. kolekcji. Po wejściu w zakładkę “Sklep”, kliknij w “Dodaj kolekcję” i uzupełnij pola – nazwa, widoczność, czy wyróżnić kolekcję – a następnie wybierz produkty, które mają być przypisane do konkretnej kolekcji.
Po skonfigurowaniu sklepu na Facebooku, pojawi się możliwość dodania produktu do posta – ma postać dodatkowej ikonki.
Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?
Zarówno założenie sklepu na Facebooku, jak i jego prowadzenie jest niezwykle proste, ale za to bardzo efektywne – na pewno pozwoli nam zwiększyć zasięg naszej firmy. W przypadku prowadzenia np. jednoosobowej działalności gospodarczej i braku osobnego sklepu internetowego, taka opcja stawia przed nami szereg nowych możliwości. Właściciel zyskuje m.in. bezpośredni kontakt z obserwatorami oraz ułatwia im dostęp do aktualnej oferty.
Za to jeśli posiadamy już funkcjonujący sklep internetowy, poszerzenie go na inna platformę może jedynie dodatkowo poprawić wyniki.
Przede wszystkim, prowadzenie sklepu na Facebooku nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami. W późniejszym czasie, istnieje również opcja dodania produktów do Marketplace, gdzie możliwe jest prowadzenie sprzedaży i zamieszczanie reklam.