automatyczne wiadomości

Automatyczne wiadomości na Messengerze – jak je ustawić?

Automatyczne wiadomości na Facebooku mogą być świetnym rozwiązaniem dla Twojej firmy. Bardzo ważne jest odpisywanie na nie jak najszybciej, aby potencjalny klient zbyt długo na odpowiedź, ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, że odpowiedzi zacznie szukać u konkurencji.

Po co tworzyć automatyczne wiadomości na Messengerze?

Istnieje wiele naprawdę dobrych sposobów na wykorzystanie tego typu wiadomości, poniżej przedstawię niektóre z nich:

Powitanie

Stworzenie miłego powitania z imieniem osoby piszącej to dobry początek w konwersacji z klientem.

Powtarzające się pytania

Jeżeli zauważyłeś, że klienci zadają Ci te same lub podobne pytania, to automatyczne odpowiedzi pomogą Ci zaoszczędzić czas, ponieważ nie będziesz go marnować na odpowiadanie w kółko na powtarzające się pytania.

Powiadomienie o nieobecności

W momencie, kiedy planujesz wyjechać na wakacje lub po prostu zrobić sobie wolne, nie chcesz zajmować swojej głowy pracą. Wysyłanie wiadomości do osób piszących, informującej o Twojej nieobecności sprawi, że klienci będą bardziej wyrozumiali na czas oczekiwania na odpowiedź i nie wyrobią sobie negatywnej opinii o Tobie.

Odpowiedź przy zgłoszeniu na ogłoszenie o pracy 

Dobrze jest dać znać kandydatowi, że jego wiadomość dotarła i w najbliższym czasie zostanie przeczytana.

Automatyczne wiadomości to świetne rozwiązanie, które warto wdrożyć w każdej firmie. Pomysłów jest wiele, a ogranicza nas tylko wyobraźnia. Przejdźmy teraz przez proces konfiguracji.

Konfiguracja automatycznych pytań i odpowiedzi na Facebooku

Zaczynając, musimy najpierw zalogować się na Facebooka i przejść na naszą stronę. Z menu po lewej stronie wybieramy Skrzynka odbiorcza. Następnie klikamy w menu po lewej stronie w Automatyczne odpowiedzi.

automatyczne wiadomosci na messengerze jak skonfigurowac

Kiedy znajdziemy się w odpowiedniej zakładce, możemy rozpocząć dokonywanie zmian. Należy upewnić się, że przesunięty jest suwak w prawą stronę i podświetla się on na niebiesko w zakładce, którą chcemy wykorzystać, ponieważ wtedy dopiero wiadomość automatyczna będzie aktywna. Odpowiedzi w każdej z zakładek ustawiamy w ten sam sposób, czyli wybierając zakładkę i klikając przycisk Edytuj.

Najlepiej zacząć od odpowiedzi głównej, znajdującej się w pierwszej zakładce od góry i ustawić powitanie. Mamy możliwość napisania wiadomości tekstowej oraz dodać do niej spersonalizowane treści takiej jak:

– imię odbiorcy,
– nazwisko odbiorcy,
– imię i nazwisko odbiorcy,
– link do strony na Facebooku.

 

automatyczne wiadomosci na messengerze 4

Przejdźmy teraz do zakładki Najczęściej zadawanych pytań. Mamy możliwość wpisania zapytań oraz odpowiedzi im towarzyszącym. To rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić czas Twoich klientów, ponieważ zamiast wpisywania całego pytania, będą musieli wykonać tylko jedno kliknięcie, oraz Tobie, ponieważ nie będziesz marnować czasu, odpisując na to samo, zrobi to za Ciebie automat. Pod ekranem po prawej stronie masz możliwość ustawienia pytania lub menu.

Niestety, chwilowo, ze względu na unijną dyrektywę, opcja automatycznej odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie nie działa tak, jak powinna. Po zadaniu pytania, odpowiedź nie przychodzi i pojawia się tylko automatyczna wiadomość powitalna. Mimo wszystko, ułatwieniem dla potencjalnego klienta będzie możliwość wyboru jednego z często zadawanych pytań.

automatyczne wiadomosci na messengerze 4

W zakładce Najczęściej zadawanych pytań oraz otrzymanych zgłoszeń do pracy znajduje się dodatkowa możliwość ustawienia załącznika, oraz przycisku pod wiadomością, którego przekierowanie możesz wybrać, podając adres strony docelowej.

https://dev29.invette.dev/blog/darmowe-aplikacje-do-tworzenia-grafik/

Podsumowanie

Utworzenie automatycznych wiadomości na Facebooku jest bardzo proste i intuicyjne, które nie powinno sprawić nikomu większych problemów. Poświęcenie chwili na ustawienie automatycznych wiadomości pozwoli Ci oraz Twoim klientom zaoszczędzić czas w przyszłości.

Należy pamiętać, że pomimo wysłanej odpowiedzi i tak dostaniesz powiadomienie o nowej wiadomości, pozwoli Ci to pamiętać o sprawdzeniu i ewentualnym kontakcie z klientem w późniejszym terminie.

Leave a Comment