Obecnie nieodłącznym elementem naszego życia codziennego są media społecznościowe. Biorąc pod uwagę fakt, że działalność w internecie i portalach społecznościowych nieustannie się rozwija, specjaliści w tej dziedzinie muszą cały czas stawiać czoła nowym wyzwaniom. Narzędzia nieustannie się rozwijają i bardzo często wprowadzają nowe opcje, za którymi specjaliści ds. social mediów muszą nadążać i elastycznie się dostosowywać, aby nie wypaść z tematu.
Mimo faktu, że w dzisiejszych czasach praktycznie każdy ma konto na Facebooku i każdy może założyć konto reklamowe, to powierzchowna wiedza nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w 100%. Zdobycie certyfikatu świadczy nie tylko o wysokim poziomie wiedzy teoretycznej, ale także o wiedzy praktycznej i potwierdza godziny spędzone na praktyce.
Facebook jako jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych daje ogromne możliwości, jeśli więc myślimy o pracy w social mediach, zdecydowanie powinniśmy bardzo dobrze poznać jego możliwości, aby doskonale wykorzystywać je w pracy.
Jakie certyfikaty są dostępne?
Poniżej przedstawiamy listę dostępnych certyfikatów, jakie oferuje nam Facebook, bez wątpliwości jest w czym wybierać. Mamy do dyspozycji aż 8 możliwości:
– Certyfikowany młodszy specjalista Facebooka ds. marketingu cyfrowego
– Certyfikowany specjalista Facebooka ds. badań marketingowych
– Certyfikowany specjalista Facebooka ds. strategii dotyczących materiałów reklamowych
– Certyfikowany specjalista Facebooka ds. planowania kampanii
– Certyfikowany specjalista Facebooka ds. zakupu mediów
– Certyfikowany deweloper ds. rozwiązań marketingowych na Facebooku
– Certyfikowany deweloper zaawansowanych rozwiązań marketingowych na Facebooku
– Certyfikowany deweloper API reklam na Facebooku
Jak zacząć przygotowania?
W celu przygotowania się do egzaminu na stronie Facebooka zalecane są specjalne kursy. Przygotowując się do egzaminu, Facebook rekomenduje naukę na platformie Blueprint, warto zwrócić uwagę, że uczestnictwo w kursach jest bezpłatne. Warto wykorzystać ten fakt i skorzystać z kursów dedykowanych pod konkretny egzamin.
Kolejną opcją jest rozwiązanie testu próbnego, co daje nam możliwość poznania zakresu tematycznego egzaminu oraz zapoznanie się ze strukturą egzaminu.
Co jeszcze warto wiedzieć o egzaminie?
Do certyfikowanego egzaminu możemy przystąpić w trybie online lub w specjalistycznym centrum egzaminacyjnym Pearson VUE. Bardzo ważne jest, że data ważności certyfikatu jest różna w zależności od certyfikatu. Jeśli zdecydujemy się na egzamin online, musimy wziąć pod uwagę, że osoba nadzorująca będzie mówić po angielsku.
Spodziewane koszty, nie powinny przekraczać 150 USD za jeden egzamin, jednak kwota ta jest zależna od kraju i dokładną wartość poznamy w momencie finalizacji płatności.
Jakie wymagania musimy spełnić, aby zdać egzamin Facebooka?
Wyniki w skalowalnym systemie Facebooka wynoszą od 300 do 1000. W celu uzyskania zdanego egzaminu musimy uzyskać tych punktów minimum 700, w przypadku uzyskania mniejszej liczby punktów niestety musimy powtarzać egzamin.
Podczas egzaminu
W czasie trwania egzaminu jest zabronione korzystanie z jakichkolwiek notatek oraz przedmiotów osobistych. Według wytycznych na stronie dotyczy to karteczek, notatników, długopisów, papieru, książek, toreb, kurtek, tabletów i innych urządzeń elektronicznych. Zalecane jest wyłączenie lub wyciszenie wszystkich urządzeń elektronicznych w naszym otoczeniu.
Tuż przed egzaminem online osoba kontrolująca sprawdzi nasz pokój oraz przedmioty znajdujące się w naszym pobliżu.
Czy warto zyskać certyfikaty Facebooka?
Bez wątpienia, obecnie większość z nas dużą część swojego czasu spędza, przeglądając portale społecznościowe, które ciągle się rozwijają i przyciągają nowych użytkowników, ale także firmy. Mimo jak już było wspomniane na wstępie, że każdy może założyć konto reklamowe, to nie każdy ma szeroką wiedzę w tym zakresie.
Uzyskanie certyfikatu Facebooka może pozwolić nam na wyróżnienie się na tle innych osób na rynku pracy. Posiadanie certyfikatu może być świetną opcją do pokazania firmom, że nasza wiedza jest szeroka i rozległa z zakresu użytkowania platformy Facebooka i bez wątpienia nasze działania mogą skutecznie poprawić skuteczność kampanii reklamowych.