Wiele firm korzysta z usługi prowadzenia profilu na social mediach przez agencje marketingowe czy freelancerów. Rozpoczęcie takiej współpracy wiąże się z przydzieleniem określonej roli opiekunowi konta np. na Facebooku.
Bardzo często klient nie wie, jaka rola zostanie mu przydzielona na stronie, a co za tym idzie, jakie uprawnienia zaoferuje. Poniżej przedstawiamy pełny opis możliwości z dokładną charakterystyką każdej z ról.
Rodzaje ról na stronie i ich podział
Istnieje 6 typów ról dla osób zarządzających stroną. Przy tworzeniu strony, stajesz się automatycznie jej administratorem. Możesz zmieniać najważniejsze ustawienia, wygląd i publikować treści w imieniu strony.
Wiele osób może mieć przypisane różne role na stronie, ale każda z tych osób musi posiadać swoje prywatne konto na Facebooku.
Rodzaje ról na Facebooku:
1. Administrator
2. Redaktor
3. Moderator
4. Reklamodawca
5. Analityk
6. Menedżer ofert pracy
Należy pamiętać, że tylko administrator może przydzielać i zmieniać role na stronie.
https://dev29.invette.dev/blog/efektywny-copywriting-na-facebooku/
Jakie uprawnienia ma każda z ról?
Administrator
Uprawnienia administratora pozwalają na:
– zarządzanie rolami na stronie oraz ustawieniami,
– edycja strony i dodawanie aplikacji,
– tworzenie i usuwanie postów w imieniu strony,
– wysyłanie wiadomości w imieniu strony,
– odpowiadanie na komentarze, ukrywanie bądź usuwanie komentarzy oraz postów ze strony,
– blokowanie osób i usuwanie ich ze strony,
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony,
– publikowanie ofert pracy i zarządzanie nimi,
– włączenie funkcji ofert pracy w poście
Redaktor
Redaktor posiada praktycznie wszystkie uprawnienia co administrator z wyjątkiem:
– zarządzania rolami na stronie,
– zmianami ustawień.
Moderator
Rola moderatora umożliwia:
– wysyłanie wiadomości w imieniu strony,
– odpowiadanie na komentarze, ukrywanie bądź usuwanie komentarzy oraz postów ze strony,
– blokowanie osób i usuwanie ich ze strony,
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony
https://dev29.invette.dev/blog/jak-dodac-social-media-na-strone-internetowa/
Reklamodawca
Jak sama nazwa wskazuje, reklamodawca ma ograniczone uprawnienia.
Uprawnienia reklamodawcy:
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony.
Analityk
Analityk ma dostęp jedynie do:
– wyświetlania statystyk,
– wyświetlania karty Jakość strony,
– sprawdzania, kto zamieścił post w imieniu strony.
Menadżer ofert pracy
Menadżer ofert pracy może:
– tworzyć reklamy, promocję i promowane posty,
– wyświetlać statystyki,
– wyświetlać kartę Jakość strony,
– sprawdzać, kto zamieścił post w imieniu strony,
– publikować oferty pracy i zarządzać nimi,
– włączyć funkcę ofert pracy w poście.
Jeśli masz obawę przed dawaniem uprawnień administatora, możesz przyznać redaktora. Jednak wszystkie ustawienia niezbędne do prawidłewgo działania strony będziesz musiał wprowadzać samodzielnie.
https://dev29.invette.dev/blog/facebook-messenger-jak-go-dodac-na-strone-internetowa/
Jak przypisać rolę konkretnej osobie?
By przydzielić rolę na stronie, musisz być administratorem. Z poziomu Twojego dostępu przejdź w Ustawienia — Role na stronie:
Wystarczy że w Rolach na stronie wprowadzisz imię i nazwisko konkretnej osoby lub adres e-mail.
Pamiętaj, że dodawana osoba musi mieć prywatne konto na Facebooku.
Podsumowanie
Dodawanie ról na Facebooku pozwala w łatwy sposób przypisywać pracowników do ich zakresu zadań. Dzięki temu każda z osób ma dostęp tylko do tych funkcji, których używa. Role na stronie zostały stworzone po to, by ułatwić pracę z Twoim profilem. Pamiętaj jednak o tym, by role przypisywać tylko zaufanym osobom.