Dlaczego warto mieć konto firmowe na tych platformach?
Na pewno wiele razy słyszeliście, że „jeśli Twojej firmy nie ma w Internecie, to ona nie istnieje”. I jest w tym sporo prawdy.
Obecnie klientów warto pozyskiwać za pomocą portali społecznościowych, bo tam ludzie spędzają najwięcej czasu – oglądają reklamy, szukają informacji na temat interesujących ich usług czy produktów i komunikują się między sobą na różnych grupach, dzieląc się opiniami i uwagami dotyczącymi poszczególnych firm. Dlatego warto być tam, gdzie są klienci!
Gdzie są klienci?
Facebook, Instagram – na którym portalu warto się skupić? Działanie na wszystkich możliwych portalach odradzamy, przynajmniej na początku, z tej prostej przyczyny, że każdy portal posiada własne zasady, które trzeba poznać. Za popełnione błędy zaś często płaci się przepalonym budżetem. Prowadzenie portali społecznościowych to również czasochłonne zajęcie, dlatego może zabraknąć czasu na prowadzenie samej firmy, co też, rzecz jasna, jest niekorzystne.
Co więc należy zrobić? Wielu specjalistów od marketingu poleca założenie profilu na Facebooku lub Instagramie jako absolutną podstawę. W tym artykule skupimy się zatem na tych dwóch portalach, pokażemy ich najważniejsze funkcje i podpowiemy, na czym warto najbardziej się skupić przy prowadzeniu strony firmowej.
Facebook jako lider social media
Facebook, serwis Marka Zuckerberga, jest niekwestionowanym liderem wśród portali społecznościowych. A to dlatego, że dysponuje największą bazą użytkowników oraz posiada szereg narzędzi biznesowych, które pomogą jak najlepiej stargetować reklamy.
Dane, takie jak wiek, płeć czy miejsce zamieszkania pomagają stworzyć konkretne grupy docelowe, do których możesz trafić ze swoimi reklamami.
Dzięki temu masz pewność, że Twoje reklamy nie wyświetlą się przypadkowym osobom, a potencjalnym klientom, którzy będą zainteresowani Twoim produktem lub usługą. Zatem firma na Facebooku to dostęp do Facebook Ads, – bo to o nich mowa – które są obecnie jednym z najskuteczniejszych i najlepszych narzędzi do reklamowania się w sieci.
Poza reklamami i udostępnianiem różnego rodzaju postów, od zwykłych grafik, przez gify, po krótkie filmy wideo, na Facebooku mamy też możliwość tworzenia i promowania wydarzeń. Warto zapraszać znajomych na różne wydarzenia branżowe oraz pozwalać, by oni zapraszali swoich znajomych. Dzięki temu więcej osób dowie się o Twojej działalności i wzrośnie świadomość Twojej marki na rynku.
Instagram – młodszy brat Facebook’a
Instagram jest portalem nieco młodszym niż Facebook, a i tak robi furorę wśród młodszych użytkowników. Facebook jest coraz częściej odwiedzany przez użytkowników w wieku 30 +, którzy traktują go jako źródło informacji oraz służy do codziennej, często też biznesowej komunikacji. Instagram z kolei jest miejscem bardziej „rozrywkowym” i swobodnym, co nie oznacza jednak, że nie można tam prowadzić biznesu!
https://dev29.invette.dev/blog/jak-stworzyc-sklep-na-instagramie/
Instagram oferuje 3 różne formy komunikacji z odbiorcami:
- zdjęcie,
- album,
- film o maksymalnej długości do 1 minuty.
W porównaniu do narzędzi Facebooka może się to wydawać „zbyt okrojone”, jednak to właśnie w prostocie i minimalizmie drzemie potencjał tego portalu.
Mając biznesową wersję Instagrama mamy także opcję promowania pojedynczych postów.
Dużym atutem tego serwisu jest udostępnianie relacji. Oczywiście, Facebook również posiada tą opcję, ale to Instagram jest pionierem tej funkcji i to właśnie tam ona króluje!
Kontakt z klientem
A co z komunikacją? Oba portale dają możliwość wysyłania i odbierania wiadomości. Jednak Messenger Facebooka coraz częściej jest wykorzystywany do oficjalnej komunikacji
z klientami, a czat Instagrama pozostaje do kontaktowania się z osobami, które znamy i obserwujemy.
https://dev29.invette.dev/blog/jak-analizowac-statystyki-na-facebooku/
Marketing na Instagramie należy zacząć od aktywnego relacjonowania tego, co dzieje się w firmie. Następnie, warto przejść do codziennych sytuacji związanych z produktami czy ogólnego lifestyle’u związanego z naszą działalnością.
Instagram skupia się bardzo na atrakcyjnym wyglądzie fanpage’a, dlatego należy się skupić na wyborze zdjęcia profilowego oraz na jednolitym wyglądzie udostępnianych postów. Treści należy publikować systematycznie, a także odpowiadać na komentarze odbiorców oraz udzielać się na kontach podobnych do naszego.
Który portal społecznościowy wybrać?
Wracamy zatem do podstawowego pytania: Który portal wybrać? Aby odpowiedzieć, należy się zastanowić, co nasza firma oferuje i dla kogo. Jest wiele branż, które prężnie działają na obu portalach, ale są też takie, które wizualnie „nie pasują” do Instagrama i skupiają się jedynie na reklamie na Facebooku. I co ważne, też nieźle sobie radzą.
Jeżeli zdecydujesz się na korzystanie z obu portali, pamiętaj jednak, by działać różnorodnie: jeśli na obu profilach będzie pojawiał się ten sam content, Twoi odbiorcy szybko z jednego zrezygnują, a tego chyba nie chcesz. Oba profile powinny być spójne wizualnie, aby odbiorcy nie pogubili się i mogli bez wahania rozpoznać Twoją markę po samej grafice, bez zerkania na logo.
https://dev29.invette.dev/blog/jak-organizowac-konkursy-w-social-mediach/
Facebook, Instagram, a może to i to?
Na Instragramie lepiej radzą sobie sklepy internetowe – butiki, drogerie, firmy oferujące ubrania, kosmetyki, biżuterię czy gadżety. Dzięki ładnym zdjęciom i odpowiednim hasztagom można zyskać wysokie konwersje. Facebook lepiej sprawdzi się dla firm korporacyjnych czy lokalnych biznesów oferujących różnego rodzaju usługi.
Jednak czy zdecydujesz się na prowadzenie tylko profilu na Facebooku, czy na Facebooku i Instagramie, pamiętaj, żeby nigdy nie ignorować swoich odbiorców. To dla nich tworzysz to miejsce w Internecie, a wszyscy odbiorcy doceniają szczere i rzetelne informacje i są bardzo skłonni utożsamić z daną marką, jeśli tylko ich wysłuchasz.
Reasumując, działanie w social media niesie ze sobą wiele możliwości promocji marki. Należy jedynie zainteresować potencjalnych odbiorców odpowiednią treścią oraz zaoferować pewną dawkę korzyści w formie przydatnej wiedzy.
W ten sposób poprawisz wizerunek swojej marki i stworzysz dla niej pewną pozycję na rynku wśród oddanych fanów, którzy staną się Twoimi klientami.