Facebook Business Manager (lub Menadżer Firmy) to narzędzie Facebooka, które pozwala na kontrolowanie wszystkich zasobów (profile stron, piksele, konta reklamowe) z jednego miejsca, a także dba o to, by odpowiednie osoby miały do nich dostęp. Pozwala również na oddzielenie konta firmowego od osobistego. Nie musisz już uważać, aby nie pomieszać treści firmowych i prywatnych!
Facebook Business Manager — jak go założyć?
Zacznij od zalogowania się na swoim prywatnym koncie.
Następnie w nowej karcie przeglądarki wpisz adres strony: https://business.facebook.com i kliknij przycisk „Utwórz konto”.
Wpisz nazwę firmy, swoje imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail. Kliknij Dalej.
Wprowadź dane firmy i kliknij Wyślij.
Gotowe! Właśnie założyłeś swoje nowe konto w Menedżerze Firmy na Facebooku! Teraz przejdziemy do szybkiej konfiguracji, która jest równie prosta.
Konfiguracja konta
Po zalogowaniu się na swoje nowo utworzone konto firmowe https://business.facebook.com/ będziesz mógł podpinać pod nie swoje zasoby (konta na Instagramie, piksele, czy fanpage).
Dodawanie strony
Jeśli chcesz dodać swoją istniejącą stronę na Facebooku do Mendżera Firmy, wybierz po lewej stronie zakładkę Konta – Strony:
Następnie kliknij Dodaj – Dodaj stronę.
Następnie wklej link do swojego fanpage i gotowe.
Jeśli chcesz założyć nowy fanoage, kliknij przycisk „Utwórz stronę”, a serwis przeprowadzi Cię przez prosty kreator strony. Pamiętaj, że aby podpiąć daną stronę pod Menedżera Firmy, musisz być jej administratorem.
Dodawanie konta reklamowego
By utworzyć nowe konto reklamowe, z lewej strony wybierz zakładkę Konta – Konta reklamowe:
Klikamy przycisk „Utwórz konto reklamowe”.
Następnie nadaj kontu nazwę (najlepiej niech to będzie nazwa Twojej firmy/fanpage):
W kolejnym kroku zaznacz, że konto reklamowe będzie używane w Twoim imieniu:
Metody płatności i dane firmy
Każde konto reklamowe zawiera powiązaną metodę płatności. Aby ją dodać i przypisać do właśnie założonego konta reklamowego, wybierz Metody płatności:
Aby dodać metodę płatności w sekcji Metody płatności, wybierz Dodaj kartę kredytową lub debetową.
Od tej pory Facebook będzie pobierał z Twojej karty opłaty za CPC Twoich reklam. Pamiętaj, że faktury będą zawierać VAT 0%. Ważne jednak, byś dokładnie wypełnij na początku zakładania profilu, dane firmy, tak by znajdował się w nich numer NIP, potrzebny do rozliczenia faktury.
Pamiętaj, by uzupełnić dane firmy w zakładce Ustawienia płatności, dzięki temu, na Twojej fakturze znajdą się dane firmy:
Dodawanie użytkowników do Menedżera firmy
Przejdź do Menedżera firmy, następnie po lewej stronie kliknij zakładkę Użytkownicy – Osoby – Dodaj:
W tym miejscy masz wybór – dodajesz użytkownika z dostępem pracownika (ograniczonym) lub pełnym (administrator):
Możesz jeszcze nadać 3 inne role:
– Analityk finansowy
– Redaktor Finansowy
– Deweloper
Jednak do podstawowych działań, zupełnie wystarczy Ci dostęp Pracownika i Administratora.
By nadać dostęp konkretnej osobie, wpisz jej adres email, na który ma założone prywatne konto na Facebooku.
Osoba ta otrzyma mailowe powiadomienie, że chcesz ją dodać do swojego Menedżera Firmy.
Jak dodać konkretną osobę do konta reklamowego?
Kiedy już użytkownik zaakceptuję Twoją prośbę o dołączenie do Menedżera Firmy, musisz dodać go do Twojego konta reklamowego.
Wystarczy, że przejdziesz z zakładki Konta – Konta reklamowe i wybierzesz swoje konto, a następnie klikniesz Dodaj osoby. Wyświetli Ci się lista osób, która a dostęp do Menedżera Reklam.
Wybierz ją, nadaj dostęp Zarządzaj kontem reklamowym i kliknij Przypisz:
Dostęp Partnera
Jeśli współpracujesz z Agencją Interaktywną, możesz zostać poproszony o udostępnienie swoich zasobów, np. Pixela Facebooka czy konta reklamowego. Jak zatem nadać Partnerowi dostęp?
Z sekcji Użytkownicy, którą znajdziesz po lewej stronie, wybierz zakładkę Partnerzy.
Wybierz opcję Przyznaj partnerowi dostęp do udostępnienia zasobów.
Pojawi się okienko pozwalające na dodanie identyfikatora firmy partnera – będzie to ID otrzymany od Agencji Marketingowej.
Następnie należy wybrać zasób (konto reklamowe) oraz poziom uprawnień nadawanych partnerowi. Wystarczy, że wybierzesz stworzone wcześniej konto reklamowe.
ID Menedżera reklam
Identyfikator swojego konta reklamowego znajdziesz w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia, dostępnej pod linkiem: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/information/
W sekcji Konfiguracja konta reklamowego pojawi się ID Twojego konta. Skopiuj je i przekaż agencji, z którą rozpoczynasz współpracę.
Specjalista Facebook Ads doda numer Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera Firmy. Aby potwierdzić nadanie dostępów, Facebook wyśle Ci powiadomienie informujące o dodaniu Twojego konta przez agencję. Na prośbę o przyznanie dostępów należy odpowiedzieć. Kliknij Zezwól firmie X na dostęp do mojego konta reklamowego, aby potwierdzić współpracę.
Podsumowanie
Jak widać, posiadanie Facebook Business Managera jest kluczowe, jeśli chcesz promować swoją firmę dzięki reklamom Facebook Ads.
Menedżer Firmy pozwoli Ci na bieżąco śledzić prowadzone reklamy i jej wyniki, tworzyć Pixele, które będą śledziły i zbierały ruch na Twojej stronie, a także mieć dostęp do wielu stron na Facebooku w jednym miejscu.