grupy podobnych odbiorców

Grupy podobnych odbiorców na Facebooku

Prawidłowe sprecyzowanie grupy odbiorców podczas tworzenia reklam jest niezwykle ważne. Przydatne do tego mogą okazać się dane zebrane na temat grupy docelowej, które można wykorzystać.

Czym są grupy podobnych odbiorców na Facebooku?

Na Facebooku istnieje możliwość targetowania określając lokalizacje, wiek, płeć, zainteresowania, zachowania oraz dane demograficzne interesujących nas odbiorców, jednak tutaj możliwości się nie kończą. Do docelowej grupy odbiorców możemy dodać grupy niestandardowych oraz podobnych odbiorców.

Grupy podobnych odbiorców powstają na podstawie niestandardowych grup. W skrócie, Facebook analizuje zebrane dane dotyczące odbiorców, a następnie wyszukuje podobnych użytkowników.

Jak tworzyć grupy niestandardowych odbiorców na Facebooku?

Grupy niestandardowych odbiorów można stworzyć podczas konfigurowania kampanii lub w zakładce „Odbiorcy”. Jeżeli masz już stworzoną grupę niestandardowych odbiorców, możesz przejść do następnego kroku, czyli tworzenia grup podobnych odbiorców na Facebooku.

 

grupy podobnych odbiorców na facebooku

facebook grupa podobnych odbiorców grupa niestandardowych odbiorców na facebooku

 

Dla przykładu możemy wziąć za cel znalezienie odbiorców podobnych do osób, które polubiły nasz fanpage. Zaczynamy od utworzenia grupy, a następnie wybieramy grupy niestandardowych odbiorców.

 

facebook niestandardowi odbiorcy

 

Wybierając kategorię, należy mieć świadomość, że wybór jest duży, do dyspozycji mamy:

Witrynę (tworzenie grupy na podstawie listy osób odwiedzających witrynę z piksela)
Aktywność w aplikacji (tworzenie grupy na podstawie liczby osób, które uruchomiły grę lub aplikację)
Listę klientów (tworzenie grupy na podstawie przesłanej listy klientów, którzy weszli w interakcje z firmą)
Aktywność offline (tworzenie grupy na podstawie osób, które podjęły interakcję z firmą na miejscu, za pośrednictwem telefonu lub innych kanałów offline)
Film (tworzenie grupy na podstawie osób, które obejrzały film na Facebooku lub Instagramie)
Formularz kontaktowy (tworzenie grupy na podstawie osób, które otworzyły lub wypełniły formularz kontaktowy w reklamie)
Materiał błyskawiczny (tworzenie grupy na podstawie osób, które otworzyły materiał błyskawiczny na Facebooku lub Instagramie)
Zakupy (tworzenie grupy na podstawie osób, które nawiązały interakcje z produktami w sklepie na Facebooku lub Instagramie)
Konto na Instagramie (tworzenie grupy na podstawie osób, które wyświetliły profil, posty lub reklamy albo podjęły z nimi interakcję)
Wydarzenia (tworzenie grupy na podstawie osób, które nawiązały interakcję z wydarzeniem na Facebooku)
Stronę na Facebooku (tworzenie grupy na podstawie osób, które nawiązały interakcję ze stroną na Facebooku)
Ogłoszenia na Facebooku (tworzenie grupy na podstawie osób, które nawiązały interakcję z ogłoszeniami na Facebooku z katalogu)

Dla naszego przykładu będzie to „STRONA NA FACEBOOKU” i klikamy „dalej”.

facebook grupa niestandardowych odbiorców
Wybieramy interesujące nas zdarzenie, nazywamy grupę oraz klikamy „Utwórz grupę odbiorców”.

jak stworzyć grupę niestandardowych odbiorców

 

Jak tworzyć grupy podobnych odbiorców na Facebooku?

Facebook po utworzeniu grupy niestandardowych odbiorców proponuje utworzenie reklamy lub stworzenie grupy podobnych odbiorców, dlatego przechodzimy do stworzenia grupy.

grupa podobnych odbiorców na facebooku

Możemy również utworzyć grupę podobnych odbiorców w dokładnie taki sam sposób, jak na początku artykułu tworzyliśmy grupę niestandardowych. Rozwijamy przycisk „Utwórz grupę odbiorców”, a następnie wybieramy „Grupa podobnych odbiorców”.

facebook grupy podobnych odbiorców

 

W pierwszej kolejności wybieramy źródło, z jakiego chcemy skorzystać. Wyszukujemy wcześniej utworzoną przez nas grupę niestandardowych odbiorców, ustawiamy lokalizację grupy oraz określamy jej wielkość. Po wprowadzeniu danych możemy utworzyć grupę.

Mamy możliwość ustawienia od 1 do 10 %, należy pamiętać, że im mniejszy procent ustawimy, tym dokładniejsza i bardziej sprecyzowana będzie nasza grupa podobnych odbiorców.

jak stworzyć grupę podobnych odbiorców

 

Do czego przydatne są grupy podobnych odbiorców na Facebooku?

Grupy podobnych odbiorców stanowią idealny wybór w przypadku kampanii nakierowanej na pozyskanie nowych klientów, ponieważ dzięki danym zebranym z poprzednich kampanii możemy w prosty sposób poszerzyć widoczność firmy, mając pewność, że dotrzemy do interesujących nas użytkowników.

Dodatkowo, grupy podobnych oraz niestandardowych odbiorców najczęściej wykorzystywane są w kampaniach remarketingowych, ponieważ umożliwiają dotarcie do odbiorców, którzy nawiązali w przeszłości interakcje z firmą, produktem bądź usługą. W prosty sposób można ich zachęcić do skorzystania ze świadczonych przez firmę usług lub zakupu.

Podsumowanie

Grupy podobnych odbiorców są niezwykle proste do stworzenia, a korzyści płynące z nich ogromne. Dzięki nim możesz dotrzeć zarówno do nowych, jak i obecnych klientów. Możliwości jest wiele, wystarczy, że dobrze zastanowisz się nad tym, czego potrzebujesz i stworzysz grupę podobnych odbiorców na Facebooku na miarę swoich potrzeb.