Istnieje wiele sposóbów, aby umieścić reklamy Google Ads w Internecie. Wybór konkretnego typu uzależniony jest od celów, jakie pragniemy osiągnąć.
Często osoby reklamujące chcą po prostu zwiększyć rozpoznawalność swojej marki i sprawić, aby treść reklamy zapadła użytkownikom w pamięć, tym samym przypominając o marce.
Takie efekty można osiągnąć dzięki reklamowaniu za pomocą platformy, której z pewnością nie trzeba nikomu przedstawiać – YouTube, który od lat jest pionierem wśród wszechobecnych platform wideo i z pewnością jednym z hegemonów wśród całego internetowego spektrum!
Przekonajmy się więc, na czym polegają reklamy YouTube i czy warto wybrać akurat ten sposób reklamowania swojej marki.
Na czym polegają reklamy YouTube?
Zanim przejdziemy do opłacalności reklam, przypomnijmy sobie podstawowe informacje o zasadach reklamowania na platformie.
Reklamy YouTube wbrew pozorom nie polegają jedynie na wyświetlaniu się krótkich, pomijalnych filmów w odtwarzaczu. Reklamy dostępne na YouTube to przeróżne rodzaje wideo.
Poniżej przedstawimy ich formaty.
Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia
Reklamy tego typu wyświetlają się w odtwarzaczu i są możliwe do pominięcia po 5 sekundach trwania. Reklamodawca płaci za nie, gdy użytkownik nie pominie ich i ogląda je do końca lub pominie je po upływie minimalnie 30 sekund w przypadku, gdy film jest dłuższy.
Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia
Analogicznie, reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia również wyświetlają się w odtwarzaczu, lecz nie można ich pominąć. Zależnie od wytycznych określonych w poszczególnych regionach, czas ich trwania wynosi 15 lub 20 sekund.
Ze względu na brak możliwości pominięcia, takie reklamy pozwalają oddać ich pełny przekaz i są opłacane za każdorazowe wyświetlenie jej przez użytkownika.
Bumpery reklamowe
Bumpery reklamowe wyświetlają się w odtwarzaczu i trwają maksymalnie 6 sekund. Są niepomijalne i mają na celu przekazanie istotnych informacji w bardzo krótkim czasie. Podobnie jak w poprzednim przypadku, każdorazowe wyświetlenie bumperu reklamowego jest opłacane przez reklamodawcę.
Reklamy Out-Stream
Reklamy Out-Stream są stosunkowo nowym typem, bowiem zostały wprowadzone w 2020 roku! Istotny jest fakt, iż są one dostępne wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Nie stanowi to jednak problemu, ponieważ według statystyk użytkownicy spędzają na mobilnym YouTube średnio ponad godzinę dziennie!
Reklamy wyświetlają się w dowolnym miejscu z wyłączonym dźwiękiem, jednocześnie z możliwością włączenia go przez użytkownika. Ten wyjątkowy typ reklam pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu przy niskich kosztach, które naliczane są wraz z wyświetleniem trwającym przynajmniej 2 sekundy.
Reklamy wideo Discovery
Jak sama nazwa wskazuje, reklamy wideo Discovery pojawiają się w sytuacji, gdy użytkownicy odkrywają treści na platformie. Przykładowo, natkniemy się na nie podczas wyszukiwania konkretnych filmów na YouTube, lub możemy je zlokalizować obok oglądanego materiału. Reklamodawca płaci za reklamę jedynie w przypadku kliknięcia w miniaturę reklamy i obejrzenia jej.
Reklamy w banerze masthead
Reklama odtwarzana jest automatycznie bez dźwięku w banerze masthead znajdującym się na górze strony głównej YouTube, aplikacji mobilnej czy aplikacji na telewizory.
W zależności od urządzenia, dostępne są różne rodzaje dodatkowych elementów reklamy (nagłówek, opis, filmy towarzyszące). Tego typu reklamy są dostępne tylko poprzez rezerwację jej u przedstawiciela Google, z którym wspólnie szacuje się stawki i konsultuje cele kampanii.
Czynniki wpływające na opłacalność reklamy YouTube
Jeśli znamy już rodzaje reklam, które możemy zastosować, możemy skupić się na czynnikach, które wpływają na ich opłacalność.
Szeroki zasięg YouTube
YouTube jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych przez internautów platform w sieci. Aktualnie platforma jest odwiedzana co miesiąc przez 1,5 miliarda zalogowanych użytkowników na całym świecie! Nie można więc zaprzeczyć, że YouTube to wielkie pole możliwości dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców.
Dostosowywanie reklam do grup odbiorców
YouTube jest odwiedzane każdego dnia przez miliony osób przeglądających różnorodne treści, które są uzależnione od ich zainteresowań, wieku oraz płci. Właśnie na tej podstawie kierowana jest do nich poszczególna reklama.
Można śmiało powiedzieć, że trafia ona do odpowiednich grup docelowych znajdujących się w odpowiednim miejscu i czasie. Nie ma więc wątpliwości, że reklama trafi do osoby, która zwróci na nią uwagę, zwiększając tym samym szanse, że skusi się w nią kliknąć, aby dowiedzieć się nieco więcej.
Format reklamy
Co istotniejsze, to co różni ten typ reklam od reszty to możliwość wyświetlania w formie wideo. Żyjemy w czasach przeróżnych platform obsługujących krótsze lub dłuższe filmiki, które codziennie zdobywają nowych miłośników.
Dlaczego? Aktualnie, filmy wideo to jedna z najbardziej angażujących dla odbiorców treści w Internecie, oddziałująca jednocześnie na ich emocje i zapadająca im w pamięć.
Opłacanie reklam
Każdy z pewnością zastanawia się, ile kosztuje reklama w YouTube. Niektórych może zaskoczyć zatem fakt, iż są one stosunkowo tanie.
Najczęściej płacisz za nie jedynie w przypadku, gdy użytkownik zdecyduje się obejrzeć przynajmniej 30 sekund materiału lub postanowi w niego kliknąć. W przeciwnym razie, nawet po upływie 5 sekund (w przypadku reklam możliwych do pominięcia) użytkownik zdąży zwrócić na nią swoją uwagę.
Konkurencja
Choć reklamy YouTube cieszą się wieloma korzyściami, wybierając ten rodzaj reklamowania należy mieć na uwadze fakt, że bardzo duża liczba konkurentów próbuje podbić platformę swoimi reklamami.
Wiele osób chce wypromować swoje pomysły, markę lub siebie. Obecne, dane statystyczne mówią, że liczba firm reklamujących się na platformie wzrosła dwukrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat!
Ile kosztuje reklama na YouTube?
Reklamodawca korzystający z usług YouTube sam decyduje ile maksymalnie chce przeznaczyć za interakcję użytkownika z reklamą.
Warto jednak pamiętać, że ustawianie zbyt małej stawki może skutkować małą efektywnością, a nawet możliwością nieuruchomienia się reklamy. Tak naprawdę wszystko zależy od reklamowanej branży, wielkości docelowej grupy odbiorców, a także wybranego typu wideo.
Reklamy mogą być rozliczane w różnych systemach – CPC (cost per click) – koszt za kliknięcie, CPV (cost per view) – koszt za wyświetlenie w całości lub po 30 sekundach trwania w przypadku dłuższych filmów reklamowych, CPM (cost per mille) – koszt za 1000 wyświetleń oraz CPD (cost per day) – płatność za cały dzień wyświetlania się reklamy.
Jak przewidzieć budżet naszej kampanii?
Przykładowo, szacuje się, że cena CPV za reklamę pomijalną wynosi od kilku do kilkunastu groszy, natomiast system CPC oscyluje na platformie YouTube w przedziale od kilkunastu do kilkudziesięciu groszy. W takim wypadku optymalnie byłoby założyć budżet dzienny wynoszący nie mniej niż 30 zł. Z kolei system CPM dotyczy niepomijalnych reklam i rozliczany jest na podstawie 1000 wyświetleń nie przekraczając zazwyczaj nawet 10zł.
Dalej, rezerwowane reklamy w mastheadzie można rozliczać zarówno na zasadzie tysiąca wyświetleń, jak również w systemie CPD – w takim wypadku zakreślamy ogromny zasięg odbiorców kosztem kilkudziesięciu lub nawet kilkuset tysięcy złotych.
Zaryzykuję więc stwierdzenie, że minimalny miesięczny budżet kampanii małej firmy o bardzo zawężonym gronie odbiorców może wynosić nawet 1000 zł. Warto jednak zainwestować w reklamy na tak popularnym i szeroko rozwiniętym narzędziu marketingowym, jakim jest YouTube i przeznaczyć nieco większą kwotę budżetową lub do perfekcji dopracować swoje materiały marketingowe, bo pamiętajmy – nie tylko stawki decydują o sukcesie reklamy, lecz przede wszystkim jej jakość!
Czas na krótkie podsumowanie!
Jak łatwo zauważyć, reklamy YouTube stanowią doskonały sposób na opłacalne i skuteczne promowanie. Mając głowę pełną kreatywnych pomysłów, przy tak szerokich możliwościach marketingowych warto podjąć ryzyko walki z konkurencją!
Jeśli chcesz uruchomić swoje pierwsze reklamy na YouTube – zapraszamy do kontaktu!
For example, the CPV price for a skippable ad is estimated to be between a few and a dozen groszy , while the CPC system on YouTube ranges from a dozen to several dozen groszy . In such a case, it would be optimal to assume a daily budget of no less than PLN 30. The CPM system, on the other hand, applies to non-skippable ads and is billed based on 1,000 views, typically not exceeding PLN 10.
VNEW88.NET là đại lý chính thức của nhà cái NEW88 tại Việt Nam, nơi cung cấp thông tin đầy đủ và chính xác về cách đăng ký tài khoản, nạp rút nhanh chóng và hướng dẫn sử dụng cho người chơi mới. Đặc biệt, bạn sẽ nhận ngay 58K miễn phí khi đăng ký lần đầu – không cần nạp tiền, không ràng buộc – cơ hội tuyệt vời để khám phá hệ sinh thái giải trí đỉnh cao tại NEW88.
Đánh giá 10/10 cho New88, giao diện đẹp, dễ thao tác, game đa dạng, CSKH rep nhanh như người yêu cũ nhắn tin 😆