sklep na instagramie

Jak stworzyć sklep na Instagramie?

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. Codziennie w sposób aktywny korzysta z niej ponad 500 milionów użytkowników, co stanowi aż 58 razy większe zaangażowanie na obserwatora niż wśród użytkowników Facebooka. Dane te są imponujące i cały czas rosną.

Dlatego Instagram już dawno przestał być serwisem społecznościowym, który służy jedynie do komunikacji i udostępniania zdjęć. Obecnie to również bardzo popularna platforma handlowa.

W 2018 roku Instagram w Polsce wprowadził funkcję umożliwiającą oznaczanie produktów na zdjęciu i przekierowywanie użytkownika prosto do sklepu, w którym będzie mógł zakupić dany artykuł.

Jakie korzyści przynosi posiadanie sklepu na Instagramie?

Produkty można oznaczać zarówno na zdjęciach jak i Stories. Oznaczony produkt posiada specjalną ikonę po kliknięciu, w którą wyświetli się ceną oraz przycisk Kup teraz, który przekieruje klienta bezpośrednio na Twoją stronę internetową. Dzięki temu klient w zaledwie kilka sekund może dokonać zakupu, co znacznie skraca cały proces zakupowy.

Większość użytkowników korzysta z Instagrama, codziennie szukając inspiracji i przeglądając zdjęcia. Gdy zobaczą estetycznie zaprezentowany produkt, mogą podjąć decyzję o spontanicznym zakupie.

 

Warunki

Jak więc wprowadzić opcję sklepu do swojego konta na Instagramie? Na początku musisz spełnić kilka warunków:
1. Sprawdź czy opcja jest dostępna w Twojej lokalizacji.
2. Jeżeli planujesz działanie na rynku polskim, to nie masz się czym martwić. Jak już było wspomniane, Polska od 2018 roku jest na liście krajów, w których funkcja jest dostępna.

Poniżej znajdziesz pełną listę krajów, w których zakupy na Instagramie są możliwe:

jak założyć sklep na instagramie

https://www.facebook.com/help/instagram/321000045119159

3. Pamiętaj, że w sklepie na Instagramie możesz sprzedawać jedynie towary fizyczne.
Na ten moment nie jest możliwa sprzedaż np. usług, ale Instagram cały czas testuje nowe rozwiązania.

Twoje konto na Instagramie musi być firmowe

Jeżeli posiadasz jedynie profil prywatny, w prosty sposób możesz przekształcić go na konto profesjonalne i uzyskać dostęp do wielu funkcji, które pomogą w kształtowaniu wizerunku firmy.

Upewnij się, że konto spełnia warunki Umowy handlowej dotyczącej sprzedaży produktów oraz nie narusza Zasad handlowych na Facebooku i Instagramie.

Instagram musi być powiązany z Facebookiem

Możesz to zrobić zarówno z poziomu Facebooka jak i Instagramu. Na Instagramie wystarczy wejść na swój profil i dotknąć pozycji. Następnie przejść do Ustawienia i wybrać zakładkę Konta > Powiązania konta. Wśród wyświetlonych pozycji wybrać opcję Facebook i wprowadzić swoje dane logowania do Facebooka.

Jeżeli strona, którą chcesz połączyć, nie pojawia się w propozycjach, upewnij się, czy jesteś jej administratorem. Tylko posiadając te uprawnienia, jesteś w stanie dodać stronę do konta firmowego na Instagramie.

Połącz się z katalogiem na Facebooku

Jeśli masz już połączone konta, kolejnym krokiem jest utworzenie katalogu produktów na Facebooku lub połączenie z już z istniejącym katalogiem. Katalogami można zarządzać w Menadżerze katalogów lub Menedżerze firmy na Facebooku.
Produkty do katalogu możesz dodawać za pomocą formularza, pixela Facebooka lub za pomocą platform takich jak Magento, Shopify czy WooCommerce.

 

Jeżeli spełniasz wszystkie warunki, możesz teraz śmiało aktywować funkcję sprzedaży na Instagramie. Aby to zrobić:

1. Wejdź w Ustawienia na Instagramie.
2. Wybierz zakładkę Firma i Zarejestruj się w usłudze Zakupy.
3. Kliknij „kontynuuj” i wybierz interesujący Cię katalog produktów przypisany do konta.
4. Wszystko zatwierdź za pomocą przycisku Gotowe.

W dalszym ciągu nie masz dostępnej opcji Zarejestruj się w usłudze Zakupy? Poczekaj kilka, a nawet kilkanaście dni, możliwe, że Instagram w dalszym ciągu weryfikuje Twoje konto.

Jak oznaczyć produkt?

Po wybraniu zdjęcia i ustawieniu filtrów pojawia się opcja Oznacz produkty. Po jej wybraniu trzeba zaznaczyć element na zdjęciu, który chce się oznaczyć i z wyświetlonej listy wybrać odpowiedni produkt.

Wszystko się udało? To wspaniale! Teraz możesz śmiało sprzedawać swoje produkty za pomocą oznaczeń w postach i relacjach.

Konfiguracja sklepu na Instagramie

Konfiguracja sklepu na Instagramie nie należy do najłatwiejszych, ale mam nadzieję, że ten artykuł ułatwi Ci to zadanie. Niezależnie w jakiej branży działasz, ta opcja na pewno zwiększy atrakcyjność Twojej oferty i przyczyni się do zwiększenia obrotów Twojego sklepu.

Pamiętaj, że posiadanie konta na Instagramie to wręcz konieczność dla większości sklepów internetowych. Dzięki niemu możesz pozostać w stałym kontakcie z klientami, odpowiadać na ich pytania oraz przedstawiać im swoje produkty w sposób ciekawy i atrakcyjny.

Udanych sprzedaży na Instagramie!

Jeśli interesuje Cię marketing dla e-commerce i szukasz pomocy w tym zakresie, sprawdź!

Leave a Comment