webinar marketing

Czym jest webinar marketing i czy warto go stosować?

Webinar Marketing to rodzaj marketingu, który dopiero zyskuje na popularności. Webinary są najczęściej wykorzystywane do przekazywania konkretnych informacji, ale mogą być równie przydatnym elementem działań konkretnej marki w internecie i mieć rzeczywisty wpływ na poszerzenie jej zasięgu.

Czym jest webinar?

Webinar to spotkanie przypominające seminarium prowadzone przez Internet. Jego zadaniem jest wirtualne łączenie się z uczestnikami i przekazywanie im konkretnych informacji. Odbywa się ono na żywo i jest pewnego rodzaju streamem, który ma charakter edukacyjny.

Wyróżniamy dwie podstawowe formy webinarów. Ta najprostsza polega na udostępnianiu przez prelegenta relacji na żywo i przedstawieniu zagadnienia bez interakcji publiczności, odbiorcy mogą jedynie oglądać wystąpienie. Druga to bardziej zaawansowane spotkania, które umożliwiają uczestnikom wypowiadanie się i zachęcają ich do czynnego udziału.

Samo wykonanie webinaru nie wymaga dużych nakładów finansowych i trudu. Jedyne co jest potrzebne to komputer, kamerka, mikrofon i stabilne łącze internetowe.
Najpopularniejsze platformy wykorzystywane do prowadzenia webinarów to ClickMeeting, AnyMeeting, Zoom, JoinMe czy Google Hangouts.

Czym jest webinar marketing?

Ten rodzaj marketingu polega na wykorzystywaniu webinarów do promowania marki, budowania wizerunku i zdobywania nowych klientów. Jego zadaniem jest zainteresowanie odbiorców konkretnymi informacjami i można uznać go za działania content marketingowe, ale w zaawansowanej formie.

Do webinar marketingu zaliczamy internetowe szkolenia i seminaria tematyczne, które zbierają konkretne grupy osób i są przeprowadzane w celu zwrócenia uwagi odbiorcy, co ma skutkować odwiedzeniem witryny, czy zapoznaniem się z ofertą marki. Takie działania sprawdzą się w każdej na branży, bez względu na wielkość firmy.

Plusy webinar marketingu

Bez wątpienia największym plusem webinarów jest atrakcyjna i skuteczna forma promocji. Transmisja na żywo jest interesująca dla odbiorców i często skłania ich do zapoznania się z ofertą firmy. Pamiętajmy jednak, aby osoba, prowadząca transmisję posiadała bogatą wiedzę i kompetencję, to uczyni seminarium atrakcyjnym i pomoże w zdobyciu nowych klientów.

Jeśli content jest wartościowy, to możemy zapisać go i opublikować w mediach społecznościowych, wtedy więcej osób będzie miało do niego dostęp.

Równie istotną zaletą webinarów jest to, że dopiero zyskują na popularności, dlatego firma, która wykorzystuje je w działaniach marketingowych, buduje swoją pozycję na rynku i staje się konkurencyjna.

Dla odbiorcy działań marketingowych istotny będzie fakt, że webinary to nieagresywna forma reklamy, która umożliwia swobodne podjęcie decyzji za pomocą przekazywanych informacji.

Jak przeprowadzić webinar?

Webinar Marketing to dość łatwa, ale skuteczna forma promocji, jednak tak jak inne działania marketingowe, wymaga planu działania. Jak przeprowadzić webinar?

1. Wybierz platformę, na której będziesz prowadzić streamy, a następnie prowadź je systematycznie.

2. Zadbaj o profesjonalny sprzęt, dobry mikrofon, kamerę, możesz wynająć salę konferencyjną.

3. Stwórz i przemyśl plan webinaru i dobrze go zaplanuj. Można zaplanować jedno spotkanie lub od razu całą serię jeśli planujemy stworzyć więcej treści.

4. Zrób rozeznanie branży i zapoznaj się działaniami konkurencji, to pozwoli uniknąć wpadek i podnieść poziom prezentacji.

5. Zapoznaj uczestników z profitami, jakie wynikają z uczestnictwa w webinarze, możesz również zaproponować konkursy z nagrodami.

6. Współpracuj z innymi markami i zaproponuj wspólne przeprowadzenie webinaru. To urozmaici content i uczyni go ciekawszym, ale też pozwoli uzyskać darmową reklamę w mediach innej firmy.

7. Promuj swoje webinary i kanały za pomocą buzz marketingu czy płatnych reklam.

Webinar marketing może być skierowany do różnych odbiorców. Nie tylko każda osoba prywatna może go zrealizować, ale też małe i duże firmy. Ten rodzaj działań marketingowych można prowadzić samodzielnie, ale może również stanowić dopełnienie innych form promocji.