piksel facebooka

Dlaczego Piksel Facebooka jest tak ważny w e-commerce?

Piksel Facebooka, a teraz już właściwie Piksel Meta, to najprościej mówiąc kod, który umieszczany jest w kodzie źródłowym witryny internetowej. Sam Piksel pozwala mierzyć i analizować skuteczność reklam oraz sprawdzać zdarzenia i akcje podejmowane przez użytkowników na stronie. Wszystko oparte jest na plikach cookie.

Piksel działa na każdej stronie, na której zainstalowany jest jego kod. Co ważne, informacje, jakie zbiera, nie są przypisane do żadnej konkretnej osoby. Należy pamiętać, że piksel nie zbiera danych osobowych.

Korzyści płynące z Piksela w e-commerce

Piksel Facebooka niesie za sobą szereg korzyści, które często odgrywają kluczową rolę w rozwoju Twojego e-commerce. Decydując się na implementację piksela na swojej stronie, możesz liczyć na wiele korzyści, do których wliczają się:

  • pełne śledzenie konwersji użytkowników odwiedzających Twoją stronę poprzez reklamy,
  • możliwość tworzenia spersonalizowanych i efektywnych reklam remarketingowych,
  • możliwość tworzenia tzw. grup „lookalike”, czyli grup odbiorców ukierunkowanych na Twoje produkty lub wykonujących konkretne akcje na Twojej stronie,
  • możliwość tworzenia dynamicznych reklam, wyświetlanych w zależności od zachowania i użytkownika, do którego trafiają,
  • niezwykle przydatne możliwości mierzenia faktycznych wyników i szybki podgląd do szeregu wskaźników oraz danych.

Zdarzenia, które można zmierzyć

Lista zdarzeń standardowych, których mierzenie umożliwia nam Piksel Facebooka, jest całkiem długa, a urządzenie umożliwia zrealizowanie większości potrzeb.

Są to takie zdarzenia jak:

 

  • dodanie informacji o płatności
  • dodanie do koszyka
  • dodanie do listy życzeń
  • ukończenie rejestracji
  • kontakt
  • personalizacja produktu
  • przekazanie datku
  • wyświetlenie wiadomości
  • znalezienie lokalizacji
  • zainicjowanie przejścia do kasy
  • pozyskanie kontaktu
  • zakup
  • harmonogram
  • wyszukiwanie
  • rozpoczęcie okresu próbnego
  • subskrypcja

To jednak nie wszystko, co oferuje nam Piksel Meta. Istnieją również konwersje niestandardowe, które umożliwiają tworzenie reguł dla zdarzeń lub adresów URL. Pozwala nam to na mierzenie bardzo konkretnych działań użytkowników na stronie np. zakup bielizny męskiej w cenie poniżej 100 zł.

Piksel Facebooka a Google Analitycs

Pozornie dane, które zbierają oba narzędzia analityczne, są do siebie bardzo zbliżone, w rzeczywistości jednak potrafią się diametralnie od siebie różnić. Wynika to ze sposobów mierzenia danych i zbierania informacji o zdarzeniach podejmowanych przez użytkowników.

Piksel Facebooka posiada dużą przewagę w zbieraniu danych o użytkownikach “przeskakujących” pomiędzy różnymi urządzeniami (np. telefon — komputer stacjonarny). W odróżnieniu od Google Analitycs, Piksel o wiele lepiej rozpoznaje czy dana osoba, korzystając z różnych urządzeń, jest dalej tym samym, czy nowym użytkownikiem. Google Analitycs bazując na innych sposobach zbierania danych, potrafi policzyć działania jednego użytkownika jako 3 różne osoby.

Kilka wskazówek

Nowi użytkownicy Piksela często dziwią się, że nie widzą wszystkich danych zaraz po implementacji. Niestety Piksel nie zbiera danych wstecz! Jest to kluczowa informacja – zwłaszcza, gdy zależy nam na szybkim rozpoczęciu kampanii remarketingowej. Aby utworzyć grupy odbiorców według czasu, jaki upłynął od ich wizyty na naszej stronie, najpierw musimy odczekać odpowiednią ilość czasu.

Jeżeli zależy Ci na usprawnieniu procesu implementacji Piksela oraz kontrolowaniu ewentualnych błędów w jego działaniu, koniecznie przyjrzyj się wtyczce Facebook Pixel Helper, która zapewnia szczegółowe informacje na temat działania Piksela w czasie rzeczywistym. To narzędzie na pewno pomoże Ci wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i przyśpieszy cały proces instalacji Piksela na Twojej witrynie!

Pamiętaj – używając Piksela, dostosuj go do skali Twojego przedsiębiorstwa. Jeżeli nie jesteś gigantem w branży e-commerce, nie ma potrzeby stawiania zdarzeń na każdym kroku. Czasami warto mierzyć tylko najważniejsze działania podejmowane przez użytkowników na Twojej stronie.

Doba ograniczonych ciasteczek

W obecnych czasach dużo więcej użytkowników stron internetowych oraz aplikacji mobilnych zwraca uwagę na dane, jakie są o nich zbierane.

Głośnym przykładem, który może przynieść nam myśli o wyparciu lub w znacznym stopniu utrudnieniu działania Piksela Facebooka jest Apple i rewolucja w polityce prywatności od wersji systemu iOS 14.5+, która utrudnia śledzenie działań użytkowników.

Nie ma jednak się czego obawiać! Każda akcja powoduje reakcję i jeszcze przed wprowadzeniem ostatecznych zmian w systemie iOS, istnieją już pewne rekomendowane rozwiązania przez firmę Meta, które zniwelują powstałe dla Piksela ograniczenia. Piksel jako potężne narzędzie jest cały czas rozwijane, udoskonalane i na pewno w przypadku innych ograniczeń, nie będziemy musieli obawiać się o rozwiązanie.

Instalacja Piksela

Przed rozpoczęciem samej implementacji kodu na stronę, konieczne jest skonfigurowanie Piksela w menedżerze zdarzeń na koncie firmowym. Aby to zrobić, należy podążać za następującymi krokami:

  1. Otwórz Menedżer zdarzeń
  2. Kliknij przycisk „Połącz źródła danych”, wybierz opcję „Internet”
  3. Wybierz „Piksel Facebooka” i kliknij „Połącz”
  4. Nazwij swojego Piksela
  5. Wprowadź adres URL Twojej witryny
  6. Kliknij „Kontynuuj”

Po utworzeniu piksela można zaimplementować jego kod w witrynie. Aby to zrobić, należy wybrać jedną z następujących opcji:

  • Ręczne dodanie kodu do witryny
  • Użycie integracji partnerskiej
  • Instrukcje na e-mail

W przypadku wyboru opcji ręcznego dodania kodu do witryny oraz wysłania instrukcji na e-mail cały proces będzie przebiegał tak samo i zostaniesz poprowadzony krok po kroku wedle szczegółowego instruktażu.

Wybierając integrację partnerską, strona musi opierać się na jednej z partnerskich platform Piksela Facebooka (np. Shopify). W takim wypadku również otrzymasz szczegółowe i proste instrukcje dostosowane do danego partnera.

To wszystko, pozostaje sprawdzić, czy Piksel działa poprawnie (do tego możesz wykorzystać wtyczkę Facebook Pixel Helper), dodać zdarzenia i cieszyć się danymi, które zbierzesz!

Podsumowując

Ciężko zaprzeczyć, że Piksel Facebooka nie jest niezbędnym i przynoszącym szereg korzyści narzędziem, które na pewno wniesie reklamy na wyższy poziom. Jeżeli działasz w branży e-commerce i jeszcze nie zaimplementowałeś Piksela Facebooka na swoją stronę, koniecznie zajmij się tym jak najszybciej, aby móc korzystać z jego pełni możliwości i czerpać niesamowite korzyści.

Jeżeli to dopiero początek Twojej przygody z Pikselem i reklamami na Facebooku, możesz śmiało zaufać naszym specjalistom, którzy chętnie pomogą Ci z zaimplementowaniem wszystkich istotnych narzędzi analitycznych do Twojego biznesu oraz wzniosą Twoje reklamy na wyższy poziom!