reklama dynamiczna na facebooku

Reklama dynamiczna na Facebooku — czym jest i jak ją skonfigurować?

Reklama dynamiczna na Facebooku w bardzo prosty sposób umożliwia personalizowanie reklam pod kątem zainteresowań odbiorców. Wpływa to na szybsze i dokładniejsze dotarcie do interesującej nas grupy klientów.

Wiadomo nie od dziś, że im celniejszy przekaz, tym większe prawdopodobieństwo, że odbiorca dokona zakupu, a nawet przywiąże się do marki na długie lata.

 

Czym jest reklama dynamiczna na Facebooku?

Reklamy dynamiczne na Facebooku wykorzystują skalowanie oraz maszynowe uczenie. Sprawdzają się doskonale w przypadku dużej ilości  produktów lub szerokiego asortyment. Dzięki reklamie dynamicznej na Facebooku, Twoje reklamy są dostosowane pod zainteresowania każdego klienta.

Zalety reklamy dynamicznej na Facebooku

Reklamy na Facebooku mają opisany cel, co pomaga w zdefiniowaniu odpowiedniej reklamy do odbiorców. Reklama dynamiczna posiada wiele zalet, a między innymi:

  • Pozyskanie nowych klientów — Reklama daje możliwość dotarcia do odbiorców, którzy byli zainteresowani sprzedawanymi przez Ciebie produktami lub o podobnych cechach, a którzy nie odwiedzili Twojej strony internetowej.
  • Stała optymalizacja — Kampania nieustannie optymalizuje Twoje produkty.
  • Spersonalizowana pod odbiorcę — Reklama automatycznie przedstawia odbiorcom materiały oraz treści, które są wybrane na podstawie ich zainteresowań.
  • Retargeting — Reklama pozwala przypomnieć klientom o produkatach, którymi byli zainteresowani, jednak nie dokonali zakupu.

Nic nie jest w stanie przedstawić jej zalet tak, jak własne doświadczenia, dlatego najlepiej przekonać się samodzielnie, jak wiele korzyści posiada reklama dynamiczna na Facebooku.

Jak działa reklama dynamiczna na Facebooku?

Reklama dynamiczna przedstawia materiały na podstawie wcześniej odwiedzanych stron przez użytkowników, działa ona jak retargetowanie za pomocą piksela Facebooka.

Algorytm analizuje, jakimi produktami lub usługami interesowali się użytkownicy i na tej podstawie dobiera oraz przedstawia odbiorcom te lub podobne produkty.

W jakim celu używać reklamy dynamicznej na Facebooku?

Reklama dynamiczna na Facebooku umożliwia nawiązanie relacji z klientem, który odwiedził sklep, jednak nie dokonał zakupu. Reklama ma na celu przypomnienie użytkownikowi o produktach w koszyku. Dodatkowo, w ciekawy sposób może przypomnieć byłym klientom o nowej kolekcji lub uzupełnieniu zapasów, informując ich o nowościach w sklepie, który już znają i do którego mają zaufanie.

Podobają Ci się możliwości reklam dynamicznej na Facebooku? A czy wiesz, że to nie wszytko co może zaoferować? Reklama dynamiczna może wyświetlać Twoje produkty również użytkownikom, którzy nigdy nie odwiedzili Twojej strony!

Algorytm analizuje informacje na temat odbiorcy i dostrzegając, że przeglądał podobne produkty na innych stronach, wyświetla Twoją reklamę. Zatem reklama dynamiczna skupia się na zainteresowaniach użytkowników.

Jak skonfigurować reklamę dynamiczną na Facebooku?

Wiesz już, jak przydatna jest reklama dynamiczna, teraz nadszedł czas na jej konfiguracje. W pierwszej kolejności należy udać się do Menadżera Reklam i utworzyć reklamę. Na tym etapie dostępnych jest kilka opcji. Możesz utworzyć reklamę, której celem jest:

  • Sprzedaż z katalogu — przy tym celu należy wybrać katalog w zakładce kampanii,
  • Ruch, Konwersje, Wiadomości — tutaj należy wybrać katalog w zakładce reklamy,
  • Instalacja Aplikacji — wybierając ten cel, należy wybrać katalog w zakładce zestawu reklam.

Katalog możesz utworzyć wcześniej lub podczas kreowania reklamy. Po wybraniu katalogu można dokończyć konfigurację reklamy.

Podsumowanie

Reklama dynamiczna na Facebooku pomaga w nawiązaniu kontaktu ze stałymi, jak i nowymi klientami. Warto dołożyć ją do uruchamianego zestawy reklam, ponieważ może wnieść dużo do kampanii oraz zwiększyć sprzedaż.

Sprawdź sam, jak reklama dynamiczna na Facebooku może podnieść Twoje zyski!