faza uczenia się na facebooku

Faza uczenia się na Facebooku – czym jest i dlaczego należy o niej pamiętać?

Faza uczenia reklam w Facebook Ads jest etapem, który przechodzi każda nowa kampania oraz aktywna kampania, w której dokonasz zmian. W tym artykule przedstawię, czym jest faza uczenia się, dlaczego jest ważna i należy o niej pamiętać oraz jak skrócić jej funkcjonowanie.

Czym jest faza uczenia się na Facebooku?

Faza uczenia reklam jest to czas, w którym system emisji musi dowiedzieć się więcej na temat zestawu reklam. Polega to na tym, że system testuje różnych odbiorców, umiejscowienie reklam oraz najlepszą porę emisji w poszukiwaniu najdokładniejszego profilu grupy docelowej. Należy pamiętać, że reklamy w tym okresie są mniej stabilne i wyniki mogą być słabsze.

Ile trwa faza uczenia się?

Zestaw reklam wychodzi z fazy uczenia się, kiedy jego skuteczność będzie ustabilizowana. Dzieje się to po zebraniu mniej więcej 50 zdarzeń optymalizacji w czasie nie dłuższym niż 7 dni.

Zdarzenie optymalizacji jest to zdarzenie, pod którego kątem jest optymalizowany zestaw reklam, może to być np. wyświetlenie strony docelowej, kliknięcie linku, zakup i wiele więcej.

Może się zdarzyć, że zestaw reklam nie osiągnie potrzebnej liczby zdarzeń optymalizacji, aby wyjść z fazy uczenia się, przejdzie do fazy „Uczenie się ograniczone” i niestety nie osiągnie pełnej skuteczności.

Dlaczego należy pamiętać o fazie uczenia się reklam?

Faza uczenia się ma spory wpływ na kampanię i jest to etap nie do pominięcia. Tak jak już wiecie, zestaw reklam wychodzi z tej fazy po osiągnięciu mniej więcej 50 zdarzeń optymalizacji w czasie nie dłuższym niż 7 dni, dlatego, jeżeli planujesz promocję lub okazje np. świąteczne, musisz wziąć ją pod uwagę. Zastanów się, czy nie lepiej byłoby uruchomić reklamy trochę wcześniej, by w najważniejszym dla Ciebie momencie kampania mogła dać z siebie wszystko.

W jaki sposób skrócić fazę uczenia się?

Poniżej opiszę kwestie, które mogą pomóc skrócić fazę uczenia się reklam, jednak dlaczego warto wyjść z niej jak najszybciej? Odpowiedź jest prosta, im mniej czasu reklama spędzi w fazie uczenia się, tym szybciej trafisz do odbiorców, na których najbardziej Ci zależy.

Zdarzenie optymalizacji

Zestawy reklam są optymalizowane pod kątem wcześniej ustalonego zdarzenia, jest to zdarzenie optymalizacji. Z reguły ciężej jest uzyskać opisaną wyżej liczbę zdarzeń przy instalacji aplikacji, generowaniu kontaktów czy sprzedaży niż przy polubieniu, kliknięciu linku lub wyświetleniu strony. Jeżeli masz problem w osiągnięciu 50 zdarzeń w ciągu tygodnia, zastanów się nad zmianą zdarzenia optymalizacji.

Okno optymalizacji

Nie tylko zdarzenia optymalizacji są ważne, ale również czas, w jakim zaliczone są te zdarzenia. Jeżeli przy zakupie ustawisz okno konwersji na 1 dzień, to bardzo trudno będzie uzyskać w ciągu 7 dni 50 zdarzeń optymalizacji, które zostały dokonane w ciągu jednego dnia od konwersji. Możesz ułatwić to zadanie, wydłużając okno konwersji.

Budżet

Jest on bardzo ważną kwestią przy skracaniu fazy uczenia się. Oczywistym faktem jest to, że im większy budżet, tym łatwiej systemowi będzie zebrać potrzebne dane. Zestaw reklam, który na dziennie do dyspozycji będzie miał 30 zł, o wiele dłużej będzie wychodził z fazy uczenia się niż zestaw, który do dyspozycji dziennie ma 200 zł.

Bardzo ważną informacją jest to, że jeżeli wprowadzisz zmiany w budżecie większe niż 20%, mogą ponownie wprowadzić kampanię w fazę uczenia się.

Wielkość grupy docelowej

To, jak duża jest Twoja grupa odbiorców, decyduje również o tym, jak długo zajmie systemowi wyjście z fazy uczenia się. Im większa jest grupa, tym więcej możliwości ma system na znalezienie najodpowiedniejszego profilu grupy docelowej.

Jak uniknąć ponowienia fazy uczenia się?

Czy zdarzyło Ci się ręcznie optymalizować (edytować) kampanię? Czy wiedziałeś, że wprowadzanie zmian w ustawieniach kampanii, zestawów reklam i reklam powoduje resetowanie fazy uczenia się reklam?

Poniżej zamieszczam listę zmian, które sprawiają, że kampania ponownie uruchamia fazę uczenia się:
– Budżet (w zależności od skali zmiany).
– Kwota oferty (w zależności od skali zmiany).
– Strategia składania ofert.
– Targetowanie.
– Umiejscowienie.
– Zdarzenie optymalizacji.
– Nowy materiał reklamowy.
– Wstrzymanie na ponad 7 dni.

Jeżeli już jesteś pewien, że musisz wprowadzić zmiany, zastanów się, czy nie potrzebujesz zmienić czegoś jeszcze i zrób to za jednym razem.

Podsumowanie

Faza uczenia się jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania kampanii i jest etapem, którego nie można pominąć. Dzięki niemu możemy wiele zyskać, co przeniesie się na lepszą efektywność naszych reklam. Masz pytania w sprawie prowadzenia reklam Facebook Ads? Sprawdź naszą ofertę tutaj!