jak dodać pexel

Jak dodać Pixel do Facebooka?

Współcześnie już nikt nie ma wątpliwości, jak potężnym narzędziem marketingowym jest Facebook

Niewiele przedsiębiorców jednak potrafi korzystać z niego w pełni, ponieważ jest niezwykle złożony i wciąż się rozwija. Właśnie dlatego powstał Pixel – specjalne narzędzie analityczne, które pomaga śledzić zachowania potencjalnych klientów w witrynie.

Na podstawie analizy działań użytkowników Pixel Facebooka mierzy skuteczność reklam – dokładnie tak, jak robi to Google Analytics.

Co to jest Pixel Facebooka i jak go zainstalować?

Pixel Facebooka to mały fragment kodu pochodzący z konta reklamowego na Facebooku, który musi zostać umieszczony w konkretnym miejscu na naszej stronie WWW. Dokładną instrukcję łatwo znaleźć w centrum pomocy Facebooka.

Jego instalacja jest stosunkowo prosta, szczególnie kiedy porównamy ją z możliwościami, które oferuje nam wtyczka. Pixel to bardzo istotne narzędzie, które umożliwia szereg działań marketingowych niedostępnych wcześniej.

Pixel Facebooka aktywność każdego użytkownika, co oznacza, że dzięki temu wiemy nie tylko kto i kiedy odwiedził witrynę z reklamy na Facebooku, ale też jak dużo czasu jej poświęcił, co dokładnie robił i jakie produkty przeglądał, a nawet czy dokonał zakupu lub tylko dodał produkt do koszyka. Daje to mnóstwo informacji do wykorzystania, a to nie wszystkie jego możliwości!

Reklamy z określonym celem

Pixel Facebooka śledzi konwersje, czyli zdarzenia w witrynie  – działania klienta lub potencjalnego klienta.

Może to być:

1) przeglądanie zawartości,

2) zapisanie się do newslettera,

3) zakup produktu.

Dzięki temu opracowując kampanie marketingowe możemy określić cel, jaki chcemy osiągnąć po wyświetleniu reklamy, a Facebook dostosuje grupę odbiorców do naszych oczekiwań.

Wyszukuje użytkowników, którzy zachowali się w określony przez nas sposób (np. zapisali się do newslettera), a następnie wyświetla reklamę naszej strony użytkownikom podobnym do nich, co znacznie zwiększa szanse na osiągnięcie zamierzonego celu.

Oprócz tego Pixel Facebooka sprawdza, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy – może okazać się, że sprzedaż jest dużo wyższa wśród osób korzystających z komputera niż smartfonów. Być może nasza witryna wygląda gorzej na urządzeniach mobilnych albo nie jest do nich wystarczająco dopasowana? Pixel Facebooka może udzielić nam zaskakujących, ale niezwykle potrzebnych informacji.

Grupy odbiorców

Pixel Facebooka umożliwia tworzenie kampanii reklamowych dedykowanych poszczególnym grupom użytkowników. Przykładowe grupy to:

– użytkownicy, którzy kupili produkt;

– użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali płatności;

– użytkownicy, którzy sprawdzali wiele kategorii

– użytkownicy, którzy szukali tylko jednego typu produktu; 

– użytkownicy, którzy w ogóle witryny handlowej nie odwiedzili.

Piksel Facebooka umożliwia tworzenie bardzo konkretnych grup odbiorców, do których mogą trafić reklamy o zupełnie odmiennej treści.

Dzięki optymalizacji reklam na Facebooku masz pewność, że trafi ona do odpowiedniego odbiorcy, a co za tym idzie znacznie zwiększy ich opłacalność i zyski ze sprzedaży. Takie dane umożliwiają też działania remarketingowe.

Oprócz tego możesz stworzyć grupy podobnych odbiorców, czyli użytkowników, którzy dzielą z Twoimi obecnymi klientami wspólne cechy, takie jak przedział wiekowy, płeć, rejon geograficzny, a także zainteresowania i polubienia.

Nawet, jeżeli jeszcze nie prowadzisz kampanii reklamowej na Facebooku, warto zainstalować Pixela. Nie wiadomo, kiedy dane zebrane za jego pomocą mogą okazać się przydatne.

Jak widać, jego potencjał marketingowy jest ogromny, więc najlepiej włączyć go już na samym początku prowadzenia działań reklamowych.

Leave a Comment