optymalizacja reklam

Optymalizacja reklam na Facebooku

Znaczenie optymalizacji reklam 

Brak analizy wpływu konkretnej reklamy i niemodyfikowanie jej – nawet przez kilka dni – może się źle wpływać na całą kampanię.

Powinniśmy raz na parę dni sprawdzać kluczowe wskaźniki i analizować, w jakim kierunku zmierza włączona przez nas promocja.

Istnieje narzędzie, które pozwala nam na łatwą kontrolę reklam, bez poświęcania im nieustannej uwagi. Opcje te nazywają się regułami automatycznymi – są to systemy, które monitorują istotne wskaźniki reklam i informują, gdy dzieje się z nimi coś niepokojącego. Funkcję tę możemy znaleźć w Managerze Firmy.

https://dev29.invette.dev/blog/jak-okreslic-grupe-docelowa-w-facebook-ads/

Reguły automatyczne

Służą do:

– analizowania kampanii reklamowych,

– aktualizowania ich,

– automatycznego podejmowania niezbędnych czynności.

Jeżeli podejmujesz działania takie jak: zwiększenie budżetu wysokości ofert w określonych przypadkach, albo gdy wstrzymujesz lub na określony czas wyłączasz poszczególne kampanie, to reguły pozwolą Ci zaoszczędzić trochę czasu.

Wszystkie aktywności, jakie reguła ma obsługiwać, możemy ustalić sami. W procesie jej tworzenia, mamy do wyboru szeroki zakres kryteriów, według których będzie działać. Reguł automatyczne mogą również wysłać Ci informację o wysokim koszcie reklamy lub koszcie kliknięcia – tak, byś samodzielnie mógł zdecydować o jej dalszym losie.

https://dev29.invette.dev/blog/zaangazowana-spolecznosc-online/

Gdzie ustawić reguły automatyczne?

Możliwość utworzenia reguł znajdziesz w dwóch miejscach – bezpośrednio w Managerze Firmy, gdzie zaznaczasz kampanie, których dana reguła ma dotyczyć oraz w osobnej sekcji “reguły automatyczne”, gdzie dostępny jest podgląd do wszystkich utworzonych komend..

Jak utworzyć regułę automatyczną?

Gdy już wiemy, gdzie możemy znaleźć opcję stworzenia reguł, wystarczy, że je po prostu dodamy. W tym celu wybieramy treści, jakich ma dotyczyć dana reguła, a następnie ustalamy warunki, na jakich będzie działała.

Niektóre reguły mają z góry określony warunek – przykładowo 8 tysięcy wyświetleń reklamy. Tyle przynajmniej potrzebuje Facebook, żeby dobrze zanalizować reklamę i poinformować Cię o jakichkolwiek nieprawidłowościach.

https://dev29.invette.dev/blog/jak-skutecznie-dzialac-w-social-mediach/

Najbardziej użyteczne reguły

Stosowanie reguł automatycznych jest bardzo przydatne. W szczególności ciężko się bez nich obyć, jeżeli nadzorujecie wiele kampanii równocześnie.

Jakie reguły są najbardziej przydatne?

ustawienie wysłania przypomnienia, jeżeli wskaźnik częstotliwości jest dość wysoki, czyli na przykład większy od trzech.

Jeżeli przykładowo reklama nie zainteresowała kogoś 3 razy i nie spowodowała żadnej akcji, to z pewnością pokazanie jej kolejny raz także nie przyniesie efektu. Sposobem na sprawdzenie tego jest analiza kosztu kliknięcia – jeśli jest on wysoki, to znaczy, że spadły wyświetlenia, a co za tym idzie, reklama nie jest skuteczna i pasowałoby ją wymienić na nową.

– ustalenie maksymalnej kwoty pieniędzy, jaką chcemy i możemy przeznaczyć na określoną kampanię.

Jeżeli przekroczy ona nasz limit, możemy poprzez naszą regułę wyłączać lub wstrzymywać działania w ramach niej prowadzone.

Reguł automatycznych możemy ustalać wiele, a mądre ich wykorzystanie pozwala na zmniejszenie czasu przeznaczonego na zarządzanie reklamami. Pamiętajmy jednak, żeby nadal analizować i sprawdzać ogólne wyniki reklam – po to, by nie spotkała nas żadna niespodzianka.

Leave a Comment