reklama lokalna

Reklama lokalna na Facebooku

Facebook posiada możliwość adresowania reklam do specjalnie wyselekcjonowanych grup odbiorców

Czy zauważyłeś, że gdy przeglądasz Facebooka, to wyświetlają Ci się reklamy firm, obok których mieszkasz? Reklamy lokalne na Facebooku bazują właśnie na lokalizacji. Ponadto istnieją między innymi ustawienia, które pozwalają na określenie, do kogo ma trafić reklama – czy mają to być mężczyźni, czy kobiety, w wieku młodym czy też średnim.

Takie opcje indywidualizacji pozwalają na wiele. Przedsiębiorcy mają możliwość wyboru, w jakim obrębie chcą promować swoje usługi – danego województwa, miasta czy nawet dzielnicy. Dzielnica nie jest jednak najmniejszym obszarem, do jakiego może być zaadresowana reklama. Może wydawać się to szokujące, ale przekaz można skierować nawet na dany budynek czy ulicę! No może nie dokładnie – ale na jeden kilometr wokół nich już tak, co i tak jest niesamowicie precyzyjne.

Dla kogo reklamy lokalne?

Reklama lokalna może być adresowana do osób, które nie tylko mieszkają w danym rejonie, ale również do takich, które znajdowały się tam jakiś czas temu, przejeżdżają przez wybrany obszar albo obecnie się tam znajdują. Reklama lokalna świetnie nadaje się do promowania małych, miejscowych firm.

Jeżeli przykładowo prowadzisz sklep osiedlowy, to nie potrzebujesz informować o tym całej Polski i wydawać pieniędzy na rozbudowaną promocję – wystarczy, że swoją reklamą trafisz do ludzi mieszkających w najbliższej okolicy. Czy więc firmom, które działają na dużym obszarze, ogólnopolsko lub nawet ogólnoświatowo nie opłaca się wdrażać takich reklam lokalnych? Naturalnie, że się opłaca! Przykładem może być tutaj firma oferująca zdrowe przekąski na siłownię – jej potencjalnymi odbiorcami są osoby, które czynnie korzystają z takich obiektów. W celu jak najszybszego dotarcia do tych konkretnych potencjalnych klientów wystarczy, że znajdziemy placówki takie jak siłownie, czy boiska i zaadresujemy reklamę, która swoim zasięgiem będzie obejmowała teren 1 kilometra wokół nich. Zachęci ona odpowiedni osoby, czyli te, które najczęściej tam przebywają.

Jak przygotować reklamę lokalną?

Reklama lokalna trafia w miejsca precyzyjnie oraz jest adresowana do odbiorców połączonych przez konkretną lokalizację. Jej przekaz, treść i kompozycja powinny być zaplanowane nieszablonowo – tak, żeby nie można było przejść obok niej obojętnie i została dobrze zapamiętana.

Jak ustawić reklamę, by trafiała kilometr wokół ustalonego miejsca?

Gdy już mamy wiedzę teoretyczną na temat reklamy lokalnej i wiemy, że jest warta stosowania, przyszła pora na praktykę. Jej ustawienie nie jest bardziej skomplikowane od wypuszczania innych reklam – reklamy lokalne są po prostu mniej widoczne, pisane “drobnym druczkiem”.

W sekcji kierowania reklam, a dokładniej w lokalizacji, znajdziemy opcję dodania lokalizacji zbiorczych. Znajduje się ona pod mapką. Gdy na nią klikniemy, ujrzymy rozwijane menu, z którego musimy wybrać opcję adresów. Tam też zmienimy domyślny promień na najmniejszy, czyli 1 kilometr. Następnie klikamy przycisk “dopasuj lokalizację” i czekamy na odpowiedź Facebooka. Gdy już znajdziemy pożądane lokalizacje, wystarczy, że dodamy je do naszego targetowania.

Chcesz reklamować się na Facebooku? Realizujemy kampanie social media – zobacz naszą ofertę!

Leave a Comment