wskaźnik

Jak poprawić wskaźnik trafności reklamy na Facebooku?

Wskaźnik trafności reklamy pomaga w optymalizacji prowadzonej promocji i ciągłym monitorowaniu jej skuteczności marketingowej

Pozwala on określić, czy wszystkie wybrane ustawienia są optymalne, a nasza reklama dociera do odpowiednich osób. W ostatnim czasie wskaźnik trafności reklamy został podzielony i zmieniony na nowe wskaźniki.

Wyróżniamy trzy wskaźniki:

1. Wskaźnik Jakości Reklamy (Quality Ranking)

2. Wskaźnik Zaangażowania pod Reklamą (Engagement Rate Ranking)

3. Wskaźnik Konwersji (Conversion Rate Ranking)

Czemu służą wskaźniki?

Zarządzanie i optymalizacja reklam na Facebooku wymaga dużego zaangażowania i ciągłego monitorowania tego, co dzieje się w Internecie. Reklamy trzeba ciągle kontrolować i optymalizować, gdyż nawet te najlepsze, przynoszące wiele korzyści, mogą się po jakimś czasie „wypalić”.

Innymi słowy, reklamy po prostu się starzeją. Trzeba więc odmłodzić je, czyli zmienić ich ustawienia i lepiej dopasować do odbiorców, by mogły nadal dobrze się sprawować. Wskaźniki są wartościami, które informują nas, że warto zmienić coś w ustawieniach danej reklamy – gdyż określają jej jakość i trafność przez wzgląd na konkretne czynniki.

Jeżeli dany wskaźnik jest poniżej przeciętnej, oznacza to, że reklama nie zbiera zadowalających wyników i warto rozważyć jej modernizację. Obserwując wskaźniki, możemy stale uskuteczniać naszą promocję poprzez odpowiednie szybkie reakcje na spadki efektywności konkretnej reklamy.

Gdzie znajdują się wskaźniki?

Wskaźniki znajdują się w Managerze Reklam. Istnieją tam kolumny, w których znajdziemy wszystkie wymienione na początku artykułu 3 rodzaje – wskaźnik jakości reklamy, zaangażowania i konwersji. Uzyskamy tam również informację o tym, jak reklama jest oceniania – może spełniać dane kryteria w granicach średniej, poniżej oraz powyżej średniej.

Jeżeli w Twoim Managerze Reklam brak takich informacji, oznacza to, że nie masz włączonego monitorowania swojej promocji. Nie będziesz wtedy widzieć wspomnianych wykresów – aby to zmienić, musisz dodać wskaźniki w opcjach dostosowania kolumn.

Jak działają wskaźniki reklam?

Wskaźniki obliczają trafność i jakość naszej reklamy na podstawie różnych działań użytkowników. Jest to na przykład CTR, czyli Click Through Rate – współczynnik klikalności naszej reklamy.

Kolejnymi czynnikami branymi pod uwagę przez wskaźniki, są wszystkie działania takie jak

– komentarze,

– udostępnianie.,

– dawanie lajków,

negatywne aktywności użytkowników, (np. kliknięcia „Nie chcę tego widzieć”).

Na podstawie tych czynników, przedstawiane są nam wyniki. A czy są one potrzebne? Tak — od nich zależy to, czy nasza reklama zdobywa pożądane przez nas zasięgi i czy jest dobrze zoptymalizowana.

Wskaźniki poniżej średniej

Gdy widzimy, że wskaźniki nie wskazują zbyt dobrych wyników, oznacza to, że nasza reklama nie jest dobrze zoptymalizowana. Trzeba to poprawić.

Istnieje kilka zmian, które możemy wprowadzić, by polepszyć wyniki naszej reklamy:

– zmiana grupy odbiorców – możliwe, że nasza reklama jest kierowana do zbyt dużej społeczności, która nie jest nią zainteresowana. Aby zmienić grupę docelową zmień ustawienia dotyczące przedziałów wiekowych, lokalizacji itp.

– zmiana wyglądu reklamy – zbyt długo pokazywana ta sama kreacja reklamy sprawia, że ludzie jej mają dość. Staje się ona po prostu nudna. Czy tak jest, sprawdzisz w kolumnie „częstotliwość” . Jeżeli jest, musisz zmienić grafikę lub tekst, który także może być źle odbierany przez odbiorców.

– modyfikacja oferty – być może, reklamowane przez Ciebie przedmioty nie są wcale interesujące dla odbiorców. Zmień to i zobacz, czy przynosi to pozytywne rezultaty

Co zrobić, gdy wskaźniki trafności się nie poprawiają?

Pamiętaj, że jeżeli zmieniłeś ustawienia reklam, to nie znaczy, że efekty przyjdą po godzinie. Musisz poczekać przynajmniej kilka dni, by Facebook mógł zebrać informacje i je przeanalizować. Poza tym, głównym zadaniem wskaźników nie jest miara skuteczności, ale to czy dane reklamy są lubiane przez użytkowników. Wskaźnik ma duży wpływ na zasięg, jednak to nie on jest głównym wyznacznikiem jakości reklamy.

Leave a Comment