połączenie konta fb i insta

Czy warto połączyć konta na Facebooku i Instagramie?

Połączenie kont na Instagramie i Facebooku otwiera nowe możliwości, umożliwiając promowanie treści jednocześnie na obu platformach. Ciężko dyskutować z faktem, że opinie na temat takiego rozwiązania są pozytywne, jednak wskazówki dotyczące prowadzenia tych kont wspólnie, niejednokrotnie bywają mylące lub nietrafne.

Jak to wygląda w rzeczywistości? O tym w niniejszym artykule!

Trochę statystyk

Obecnie Instagram posiada ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie oraz 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z tej platformy i robi to z powodzeniem. Wprawdzie reklamy na Instagramie czasami są droższe (o 23% wg. zewnętrznych badań), to w ostatnich latach widać ok. 80% wzrost użytkowników, którzy twierdzą, że zakupili produkt po zobaczeniu go właśnie na Instagramie.

Jest to całkiem wiarygodna informacja, zważając na to, że Instagramowi odbiorcy są zaangażowani średnio o 30% bardziej w treści na nim publikowane niż te dostępne na Facebooku.

Czy aby na pewno połączenie kont to dobre rozwiązanie?

Jedną z pierwszych negatywnych myśli, jaką możemy mieć na temat takiego rozwiązania, jest wątpliwość, czy nie zasypiemy naszych odbiorców takimi samymi treściami na obu platformach jednocześnie. Musimy pamiętać, że mimo wspólnej grupy odbiorców, ciągle pozostaje szerokie grono osób, które będzie nas obserwować wyłącznie na jednej platformie.

W kwestii reklam „zasypanie” potencjalnych klientów na obu platformach może przynieść korzyści, takie jak: budowanie większej rozpoznawalności i świadomości marki, czy skorzystanie z większego zaangażowania instagramowych odbiorców w celu osiągnięcia lepszych wyników marketingowych.

Wszystko w jednym miejscu!

Łącząc konta na obu platformach, możesz publikować treści z jednego miejsca. Obecnie istnieje wiele narzędzi marketingowych, które nie działają kompatybilne z innymi, wszyscy więc dążą do zredukowania ich ilości i połączenia w jednym miejscu, w którym będą mogli wykonać większość akcji.

Możliwość publikacji postów na różnych platformach z jednego miejsca na pewno przybliża nas do takiego rozwiązania i jest niekwestionowaną zaletą połączenia konta na Instagramie i Facebooku.

O czym powinieneś pamiętać?

Przede wszystkim zaznacz swoim odbiorcom, że posiadasz konta na obu platformach i że mogą Cię na nich zaobserwować. Dzięki temu możesz wymienić swoich odbiorców na Instagramie i Facebooku, zyskując odbiorców w obu miejscach, jednak nie naciskaj i pozostaw decyzję w ich rękach. Zbyt duży nacisk, może spowodować zniechęcenie i w najgorszym wypadku utratę potencjalnych klientów lub obserwujących.

Pamiętaj też, aby nie spodziewać się dokładnie takiego samego efektu pod postami na obu platformach. Nawet gdy wstawisz dokładnie te same treści na obie platformy, ich odbiór może się znacząco różnić!

Podsumowanie

Niezależnie od tego, czy chcesz pokazywać więcej swojej działalności na Instagramie i zdobyć na tej podstawie fanów, czy tylko mieć go gdzieś z tyłu głowy i nie skupiać na nim uwagi — zdecydowanie warto połączyć go z kontem na Facebooku.

Pamiętaj, połączenie konta na obu platformach zawsze można wyłączyć, a opublikowane posty pozostaną nienaruszone, więc próbując tego rozwiązania, nic nie stracisz!