jak prowadzić stronę na linkedinie

Jak prowadzić stronę firmową na LinkedIn?

Czym jest LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, którego celem jest ułatwienie nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych. Zrzesza osoby poszukujące pracy, zarządzające konkretną instytucją, jak również prowadzące własną działalność gospodarczą. LinkedIn powstał w 2003 roku i jest dostępny w 24 wersjach językowych. Korzysta z niego już ponad 740 mln użytkowników, w tym ponad 4,6 mln na polskim rynku!

Rodzaje profili tworzonych na LinkedIn

LinkedIn umożliwia tworzenie zarówno osobistego profilu, jak i również firmowego. Od niedawna oferuje aż 4 pakiety konta premium:

  • Konto Kariera — przeznaczone dla osób poszukujących pracy.
  • Konto Zatrudnienie — przeznaczone dla firm, które poszukują nowych pracowników.
  • Konto Sales Navigator — ukierunkowane na znalezienie klientów, może je wykupić całe przedsiębiorstwo, zespół, czy pojedyncza osoba.
  • Konto Biznes — dostosowane do profesjonalistów poprzez dodatkowe funkcje, jakich nie posiada profil bezpłatny.

Osoby, które chcą uniknąć dodatkowych opłat, mogą utworzyć podstawowe, bezpłatne konto. Jeszcze do niedawna nie różniło się ono znacząco od konta Premium, które w ostatnim czasie zostało wzbogacone o dodatkowe funkcje.

Jak stworzyć stronę firmową na LinkedIn?

Zaloguj się w swoim profilu LinkedIn, następnie wybierz menu „praca”, wyświetlające się na stronie głównej, kliknij u dołu ekranu „stwórz stronę firmową”.

Zyskujesz dzięki temu możliwość utworzenia profilu swojej marki, przy użyciu odpowiednich narzędzi administracyjnych dostosujesz go do specyfiki firmy. Po uzupełnieniu informacji na temat Twojej działalności strona będzie widoczna dla innych użytkowników LinkedIn.

 

tworzenie strony firmowej linkedin

linkedin tworzenie strony firmowej

Jakie treści publikować na profilu firmowym?

W dzisiejszych czasach konkurencja w mediach społecznościowych jest niezwykle duża. Powinniśmy zadbać o to, aby profil wyróżniał się spośród innych. Jak to zrobić? Twórz kreatywne posty, w których możesz posługiwać się animacjami, zdjęciami dobrej jakości jak również krzykliwymi sloganami. Wszystko to przykuwa uwagę innych użytkowników, którzy z chęcią będą zaglądać na Twój profil, a część z nich postanowi bardziej zagłębić się w działalność Twojej firmy! Ciekawe wpisy oraz opisy promujące produkty z pewnością w tym pomogą.

Równie ważną kwestią jest tworzenie treści nawiązujących bezpośrednio do marki, jaką reprezentujesz. Zadbaj o to, aby Twoje posty miały jasny przekaz dla potencjalnie zainteresowanych kontrahentów, przyszłych pracowników czy klientów. Publikuj treści w regularnych odstępach czasowych, co najmniej 3 razy w tygodniu.

Jakich publikacji unikać na LinkedIn?

Nie publikuj bezwartościowych treści, które nie nawiązują do Twojej marki. Krótkie posty, w których brak istotnych informacji zniechęcają naszych obserwujących do dalszego śledzenia strony firmowej. Również ciągłe reklamy wpływają negatywnie na nasz wizerunek, obserwujący postrzegają publikowane treści jako nachalne, co skutkuje spadkiem aktywności na naszym profilu.

Analityka na LinkedIn

Lewy panel na portalu LinkedIn pokazuje nam aktywność naszego konta w ciągu ostatnich 30 dni. Możemy tam zaobserwować:

  • pojawienia w wynikach wyszukiwania,
  • unikalnych odwiedzających,
  • nowych obserwujących,
  • wyświetlenia publikacji,
  • kliknięcia niestandardowego przycisku.

analityka linkedin

Aby móc w sposób szczegółowy przeanalizować aktywność konta, powinniśmy przejść do zakładki „analityka”, w której uzyskamy informacje np. z jakich urządzeń korzystali użytkownicy przeglądający nasz profil. Możemy również zaobserwować procentowy przyrost lub spadek obserwujących, a co najważniejsze – zobaczyć dokładnie jakie konta śledzą naszą stronę firmową.

Jakich treści oczekują użytkownicy śledzący strony firmowe na LinkedIn?

Zdobycie dużego grona stałych odbiorców na LinkedIn to długotrwały i pracochłonny proces. Nie powinniśmy się od razu zniechęcać, na pożądany efekt należy nieco poczekać! Jakie treści najbardziej interesują użytkowników LinkedIn?

  • Nowinki z branży reprezentowanej przez naszą firmę,
  • Materiały budujące wizerunek naszej marki,
  • Posty ukazujące codzienną pracę zespołu,
  • Istotne informacje oraz porady,
  • Linki przekierowujące do strony www naszej działalności.

Podsumowanie

Stworzenie strony firmowej na LinkedIn pomaga w budowaniu wizerunku własnej marki. Przy jego pomocy Twoja firma staje się rozpoznawalna w internecie, pozyskuje ważne kontakty w branży. Profil na LinkedIn ułatwia również poszukiwanie przyszłych pracowników, którzy doskonale wiedzą, czego oczekujesz na podstawie publikowanych treści. Wystarczy, że poświecisz 20 minut dziennie na stworzenie wpisu, a efekty będziesz mógł obserwować już wkrótce!